ژنراتور های سه فاز

ژنراتور لوول
ژنراتور VOLVO
ژنراتور پرکینز
ژنراتور دوسان
ژنراتور کامینز
ژنراتور CATERPILAR

پشگیری های کلی دیزل ژنراتور

.۱ کاربر محترم دیزل ژنراتور این شرکت لطفا به موارد ذیل توجه کنید . تا از خارج شـدن دسـتگاه از گارانتی قبل از اتمام دوره گارانتی جلوگیری کرده و از کارکرد بدون مش كل دیزل ژنراتور و عمر طولانی دستگاه اطمینان حاصل نمایید . در صورت عدم ارائه برگه گارانتی ، خدمات تعمیر و نگهداری تحت پوشش گارانتی نمی باشد .

۲. هرگونه تعمیر و دستکاری توسط افراد متفرقه و غیر مجاز . موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد .

۳. تمامی کنترل ها و برنامه های نگهداری دوره ای باید بطور کامل . و به موقع و مطابق با دفترچه های همراه با دستگاه انجام شوند . مشکلات ناشی از عدم نگه داری مناسب در فواصل زمانی تعیین شده موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد .

4نصـب دیزل ژنراتور باید مطابق با دفترچه راهنمای نصـب صـورت پذیرد . در غیر این صـورت بروز مشکلات احتمالی موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد

۵ . هرگونه عیوب پیش آمده ، ناشـی از وجود ناخالصی . و آب در سوخت دستگاه بر عهده مصرف کننده خواهد بود .

۶. برای دستگاه ها می بایست از روغن های مشخص شـده در دفترچه های راهنمای نگهداری اسـتفاده شـود در غیر این صورت بروز مشکلات احتمالی موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد .

7. آسیب های باتری شامل شکستگی . ریختن اسید اضافه سخت شدن و خراب شدن باطری به دلیل عدم شارژ شامل گارانتی نخواهند شد .

8در صورتی که دیزل ژنراتور در اولین استارت روشن نشود . از استارت زدن بیش از ، حد امتناع نمایید ، ۱۰ ثانیه صبر کنید و سپس دوباره برای روشـن کردن موتور تلاش کنید . استارتی ممتد موتور نباید بیشتر از ۳ بار انجام شـود و طول مدت هر استارت باید کمتر از ۱۰ ثانیه باشد ، در غیر این صورت ممکن است دنده استارتر بشکند یا اینکه استارت دستگاه بسوزد در این شرایط دستگاه شامل گارانتی نمی شود .

بورب کنتر ولتاژ ژنراتور
the mechanic

هرگز ها دیزل ژنراتور

9. هرگز زمانی که ژنراتور ( آلترناتور ) زیر بار است به موتور فرمان اسـتاپ و اسـتارت ندهید . موتور باید بعد از قطع بار ژنراتور استارت و استاپ شود و دیزل ژنراتوری در حالت استراحت قرار گرفته و خاموش شـود . در غیر اینصـورت ، سـوپاپ ها . AVR ، مبدل ها و دیودها آسیب دیده و از کار بیافتند . در این شرایط دستگاه شامل گارانتی نمی شود .

۱۰. مسئولیت خسارات بر کنتاکتور تغذیه برق شهر در دیزل های ژنراتور مجهز به ATS بدلیل نوسانات برق شـهر بر عهده خریدار می باشد .

۱۱. هرگز اتصالات باتری را زمانیکه دیزل ژنراتوری در حال کار می باشـد . از آن جدا نکنید . حتی یک لحظه قطعی می تواند باعث ، به رله بسـت الکتریکی شـارژ آلترناتور و مدار کنترل الکتریکی سرعت موتور شود ، این شرایط موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد .

۱۲. خرابی های ناشی از بار نامتعادل و اضـافه بار ، بیشتر از توان دیزل ژنراتور ( مانند خرابی آلترناتور و کنتاکتور ) شـامل گارانتی نمی شود .

۱۳. هنگام راه اندازی دیزل ژنراتور به صورت دستی ، دستگاه باید به مدت ۵ دقیقه بدون بارگرم شود . در زمان توقف موتور دیزل ژنراتور باید آنلود شده و سپس قبل از توقف به مدت ۵ دقیقه به کار در حالت خنک کاری بدون بار ادامه دهد . در غیر این صورت مشکلات احتمالی موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد .

۱۴. هرگز از دیزل ژنراتور باتوان کمتر از ۳۰ ٪ پرایم به مدت طولانی استفاده نکنید ، مشکلات احتمالی موجب ابطال گارانتیدستگاه خواهد شد .

۱۵. فقط از قطعات اورجینال ارائه شده توسط مرکز سرویس مجاز این شرکت استفاده کنید . در غیر این صورت بروز مشکلات احتمالی موجب ابطال گارانتی دستگاه خواهد شد .

پیش نیاز برای انتخواب درست ژنراتور

قدم اول برای خرید ژنراتور این است که شما جریان مصرفی خود را اندازه‌گیری کنید. خیلی بر این باورند که برای خرید ژنراتور باید میزان جریان مصرفی خود را در حالت نور مال برسی کند. ولی ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم برای اندازه گیری وسایل غیر ضروری حذف کنید. در اکثر وقت‌ها شما با کمی صرف جویی می‌توانید از یک ژنراتور ضعیف‌تر با قیمت کمتر مقدار زیادی در هزینه‌های خود صرف جویی کنید. برای مثال در زمانی که برق‌ها قطع می‌شود و شما در حال استفاده از برق ژنراتور هستید. می‌توانید از روشن کردن اکثر لامپ‌ها صرف نظرکنید. یا حتی کولر و تمامی لوازمی که برق زیادی مصرف می‌کنند و.

ژنراتور

مرحله دوم انتخواب جای مناسب برای ژنراتور هست که باید دارای چند وییژگی مهم باشد مانند ایمن بود باز بودن فضا به اندازی کافی و دوری از مواد اشتعال زا. این چند نکته برای ایمنی به وند و نکاتی هستند که روی راندمان دیزل ژنراتور تأثیر زیادی دارند مانند درجه هوا، کافی بودن اکسیژن محوطه، خارج شدن دود اگزوز از محوطه جزو مهم‌ترین نکات رأی افزایش راندمان دیزل ژنراتور هست پس قبل از خرید این نکات را برای جای ژنراتور آماده کنید با بسازید که زیاد هم سخت نیست .

یک از مهم ترین نکات در انتخواب ژنراتور و خرید ژنراتور سوخت مصرف هست . که ژنراتور با سوخت های متفاوتی مانند گازوییل ، بنزین ، و گاز ها LPG و گاز ها شهری تقسیم میشود . ما باید ژنراتوری را انتخواب کنیم که تهیه سوخت ان برای ما راهت باشد و همیشه در دسترس باشد.من به شما گازوییل رو پیشنهاد میکنم که هم در دسترس هست و هم قیمت بسیار پایینی دارد.

چگونه یک ژنراتور برق تولید می کند؟ نحوه عملکرد ژنراتورها

 

ژنراتورها وسایل مفیدی هستند که برق را در هنگام قطع برق تأمین می کنند . و از تداوم فعالیت های روزانه و یا اختلال در عملیات تجاری جلوگیری می کنند. ژنراتورها در پیکربندی های مختلف الکتریکی و فیزیکی برای استفاده در برنامه های مختلف موجود هستند. در بخشهای بعدی ، نحوه عملکرد ژنراتور ، اجزای اصلی ژنراتور و نحوه عملکرد . ژنراتور به عنوان منبع ثانویه برق در کاربردهای مسکونی و صنعتی را بررسی خواهیم کرد.

ژنراتور چگونه کار می کند؟

مولد الکتریکی دستگاهی است که انرژی مکانیکی به دست آمده . از منبع خارجی را به انرژی الکتریکی به عنوان خروجی تبدیل می کند.

درک این نکته ضروری است که ژنراتور در واقع انرژی الکتریکی “ایجاد” نمی کند. در عوض ، از انرژی مکانیکی تأمین شده . برای حرکت بارهای الکتریکی موجود در سیم سیم پیچ های آن از طریق یک مدار الکتریکی خارجی استفاده می کند. این جریان بارهای الکتریکی جریان الکتریکی خروجی تولید شده توسط ژنراتور را تشکیل می دهد. این مکانیسم را می توان با در نظر گرفتن مشابه بودن ژنراتور با پمپ آب درک کرد . که باعث جریان آب می شود اما در واقع آبی را که از آن عبور می کند “ایجاد” نمی کند.

ژنراتور امروزی بر اساس القای الکترومغناطیسی کار می کند که توسط مایکل فارادی در سالهای 1831-32 کشف شد. فارادی کشف کرد که جریان بالای بارهای الکتریکی را می توان با حرکت یک رسانای الکتریکی . مانند سیم که حاوی بارهای الکتریکی است ، در یک میدان مغناطیسی ایجاد کرد . این حرکت بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی اختلاف ولتاژ ایجاد می کند . که به نوبه خود باعث جریان بارهای الکتریکی شده . و در نتیجه جریان الکتریکی ایجاد می کند.

-اجزای اصلی ژنراتور

-جزای اصلی یک ژنرا تور الکتریکی را می توان به طور کلی به شرح زیر طبقه بندی کرد:

-موتور

-دینام

-سیستم سوخت

تنظیم کننده ولتاژ

-سیستم های خنک کننده و اگزوز

-سیستم روغن کاری

-شارژر باطری

-صفحه کنترل

نقشه ژنراتور

چند نکات مهم در خرید ژنراتور

سلام دوستان عزیز امروز امده ایم که به شما  نکات مهم در خرید ژنراتور دست دوم را که باید بدانید به شما بگوییم.

در خرید ژنراتور کار کرده با ید میزان کار کرد موتور رو باید بدونیم . و مهم تر از این که ژنراتور به صورت اضطراری استفاده یا به صورت دائم کار.در کاار کرد های بلا باید لوازم مصرفی ژنزاتور باید به صورت منظم عوض بسه. مثل فیلتر ها ،رغن و…..

در خرید ژنراتور مدل دیزل ژنراتور هم مهم هست . که ایا لوازم مصرفی موتور در بازار به راحتی پیدا بشه . که اگر برای دیزل ژنرلتور اتفاقی افتاد قطعات به راحتی پیدا شود و قیمت خیلی بالای نداشته با شد .

یکی از مهم ترین مورد ها در خرید برند دیزل ژنراتور و زنراتور هست . که به این موضوع در دیگر مقالات اشاره کردیم .

ژنراتور های دیزلی کاترپیلار

یک دیگر از نکات مهم در خرید ژنراتور مصرف سوخت موتور هست.چرا که دیزل ها براساس قدرت و توانی که ارائه میدهند، معمولا مصرف یکسانی دارند. جدول مصرف سوخت دیزل ژنراتور براساس توان آن و میزان باری که روی آن است، بیانگر این واقعیت می باشد. با این حال در دو حالت کاملا مشابه توجه به میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور خالی از لطف نیست. چرا که با توجه به سال های زیادی که قرار است . این دستگاه ها به فعالیت بپردازند . قدری مصرف کمتر میتواند صرفه جویی بسیار کلانی را برای شما به همراه داشته باشد . پس به میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور که در بروشور آن آمده است توجه کنید.

یکی از نکات هم سوخت مصرفی موتر ژنراتور هست . یکه از به صرفه ترین موتور ها موتور های گار سوز هست . که هم میشه از گاز شهری استفاده کرد و هم کپسول های گازهست . و به صرفه ترین سوخت بعدی دیزل هست که قیمت بسیار پایین دارد . و اخرین سوخت هم بنزین هست که معمولن ژنراترو های کوچک استفاده میکنند.

ژنراتورهای اینورتر بی صدا
مطالبی که باید بدانید
AMIR DAEMI

7 مزایا و معایب ژنراتورهای اینورتر

یک ژنراتور اینورتر می تواند برق لوازم خانگی و لوازم الکترونیکی شما را در هنگام قطع شدن برق تامین کند. شما آن را نیز به همین ترتیب تنظیم می‌کنید، از بنزین به‌عنوان سوخت استفاده می‌کنید و با خیال راحت آن را در فاصله

Read More »
انجین دیزلی در زمستان
مطالبی که باید بدانید
AMIR DAEMI

10 نکته اماده سازی انجین دیزلی در زمستان

اگر یک وسیله نقلیه با انجین دیزلی یا دیزل ژنراتور دارید ، ممکن است از قبل با برخی از مشکلاتی که می توانید با سوخت دیزل در دمای بسیار پایین ماه های سرد زمستان مواجه شوید، آشنا باشید. دمای سرد ناشی

Read More »
دیزل ژنراتور
مطالبی که باید بدانید
AMIR DAEMI

7 دلیل برای اینکه هرگز نباید ارزان ترین ژنراتوری را که می توانید پیدا کنید بخرید

ژنراتور وسیله ای است که برای تبدیل انرژی مکانیکی به شکل الکتریکی استفاده می شود. این دستگاه بیشتر در زندگی روزمره ما رایج است. همچنین، یک نیاز ضروری برای مدیریت برنامه زندگی پر مشغله ما است. همانطور که می دانیم اگر با یک

Read More »