10 نکته اماده سازی انجین دیزلی در زمستان

اگر یک وسیله نقلیه با انجین دیزلی یا دیزل ژنراتور دارید ، ممکن است از قبل با برخی از مشکلاتی که می توانید با سوخت دیزل در دمای بسیار پایین ماه های سرد زمستان مواجه شوید، آشنا باشید. دمای سرد ناشی از هوای زمستان می تواند باعث ژل شدن سوخت، توقف، شروع سرد و حتی خالی شدن باتری ها شود.

اگر وسیله نقلیه شما برای هوای سرد آماده نباشد، ممکن است راه‌اندازی دشواری داشته باشد زیرا سوخت، باتری و سایر اجزا برای عملکرد صحیح به دمای کارکرد صحیح بستگی دارند. نادیده گرفتن آب و هوا می تواند به خودرو آسیب برساند و از کارکرد صحیح آن جلوگیری کند.

انجین دیزل در زمستان

با وجود هوای سرد، باید وسیله نقلیه دیزلی خود را برای رانندگی ایمن در ماه های زمستان آماده کنید. این امر به ویژه برای رانندگان دیزلی، رانندگان کامیون های دیزلی، یا اپراتورهای تجهیزات سنگین که از وسایل نقلیه دیزلی مانند لودرهای برف روب استفاده می کنند صادق است – نه تنها به وسیله نقلیه خود برای انجام کار خود نیاز دارید، بلکه محل کار شما و افرادی که به آنها خدمات می دهید وابسته هستند. روی آن نیز

در این مقاله به این می پردازیم که خودروهای دیزلی در ماه های سرد زمستان با چه مشکلاتی مواجه هستند و چگونه خودروی دیزلی خود را برای گرمای سرد آماده کنیم.

مشکلات خودروهای دیزلی در زمستان

هر باتری خودرویی برای کار در هوای سرد انرژی بیشتری مصرف می کند و خودروهای دیزلی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. خودروهای دیزلی نیز مستعد چندین مشکل اضافی هستند، از جمله:

  • باتری های خالی شده
  • لاستیک کم باد یا آسیب دیده است
  • منبسط شدن مایع خنک کننده و آسیب رساندن به موتور
  • یخ زدن یا ژل شدن سوخت که منجر به گرفتگی فیلترهای سوخت می شود
  • استارت ضعیف به دلیل روغن موتور غلیظ یا شمع های درخشان سرد است

چگونه خودروی دیزلی خود را برای ماه های زمستان آماده کنیم

چگونه خودروی دیزلی خود را برای ماه های زمستان آماده کنیم

با وجود تمام مشکلات احتمالی هوای سرد می تواند باعث شود وسیله نقلیه شما ایجاد شود، مهم است که به درستی آماده شوید. استراتژی‌هایی مانند بررسی باتری، لاستیک‌ها و مایع خنک‌کننده قبل از شروع زمستان، استفاده از سوخت‌های ترکیبی زمستانی برای جلوگیری از ژل شدن سوخت، داشتن فیلتر سوخت تمیز، روغن موتور نازک‌تر، و گرم کردن موتور قبل از رانندگی می‌تواند به کارکرد ایمن خودروی دیزلی شما کمک کند. تمام زمستان

بخش های زیر جزئیاتی را در مورد نحوه آماده سازی خودروی دیزلی خود برای آب و هوای زمستان به شما ارائه می دهد.

باتری خود را بررسی کنید

دیزل ژنراتور دیزلی برای راه اندازی و کارکرد در هوای سرد به نیروی باتری بیشتری نیاز دارند، بنابراین می توانید در ماه های زمستان هنگام رانندگی سریع باتری را خالی کنید. بررسی باتری وسیله نقلیه شما می تواند به اطمینان از عملکرد صحیح آن کمک کند.

با خودرو خاموش شروع کنید. می توانید از یک مولتی متر برای بررسی سلامت باتری خود استفاده کنید – فقط متر را روشن کنید و سیم ها را به باتری وصل کنید. خواندن ولتاژ را بررسی کنید: 12.4 ولت نشان می دهد که باتری 75 درصد شارژ است. اگر باتری به زیر 75 درصد رسید، احتمالاً باید آن را شارژ کنید.

لاستیک های خود را به درستی باد کنید

هنگامی که دما سردتر است، فشار باد تایر کاهش می یابد. شما باید فشار لاستیک خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که لاستیک های شما مطابق با کتابچه راهنمای خودرو یا دفترچه راهنمای عملکرد تجهیزات سنگین به درستی باد شده اند. قبل از استفاده از خودروی دیزلی خود آن را بررسی کنید، به خصوص اگر از تجهیزات سنگین استفاده می کنید.

باد کردن بیش از حد لاستیک‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کشش و قابلیت‌های ترمز خودرو شما شود که می‌تواند خطرناک باشد.

مقدار مناسب مایع خنک کننده را در خودروی خود داشته باشید

داشتن مقدار مناسب مایع خنک کننده در موتور در ماه های زمستان بسیار مهم است. مایع خنک کننده با یخ زدن منبسط می شود. مایع خنک کننده بیش از حد می تواند منجر به ترک خوردگی بلوک موتور شود، مشکلی که نه تنها مانع از کارکرد وسیله نقلیه شما می شود، بلکه تعمیر آن را بسیار گران می کند.

مراقب سطح مایع خنک کننده خودرو خود باشید. همچنین می‌توانید خنک‌کننده مناسب برای ماه‌های زمستان تهیه کنید یا مخلوط آب به خنک‌کننده 50/50 درست کنید. اگر مطمئن نیستید، همیشه به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

از دیزل ترکیبی زمستانی استفاده کنید

سوخت دیزل دارای عدد ستان است – ستان یک خاصیت شیمیایی است که به دیزل اجازه می دهد تا به سرعت مشتعل شود. عدد ستان به سرعت احتراق یک گرید دیزل اشاره دارد و به مقدار موم پارافین در سوخت مربوط می شود. واکس در دماهای گرم تر هیچ تأثیری روی موتور شما ندارد، اما دمای زمستان می تواند تغییر دهنده واقعی بازی باشد.

سوخت دارای یک نقطه انجماد است که به عنوان نقطه ابر شناخته می شود زیرا با یخ زدن، سوخت می تواند ظاهری ابری به خود بگیرد. نقطه ابری سوخت در وسیله نقلیه شما به درجه سوخت شما بستگی دارد. اگر وسیله نقلیه شما در دمای انجماد کار می کند، سوخت شما می تواند کریستال هایی از موم پارافین ایجاد کند، آن را کدر جلوه دهد و در نهایت به تجمع مومی تبدیل شود. این سوخت ژل شده از رسیدن سوخت به موتور جلوگیری می کند و می تواند فیلتر بنزین، خطوط سوخت و سیستم سوخت را مسدود کند.

دیزل درجه 1 که به آن شماره نیز گفته می شود. 1 دیزل یا دیزل زمستانی، در هوای سرد بهترین عملکرد را دارد زیرا محتوای موم کمتری دارد. همچنین می‌توانید نقطه ابری خود را با استفاده از یک افزودنی سوخت دیزل، مانند ضد ژل‌ها، یا ایجاد یک سوخت دیزل ترکیبی زمستانی، با مخلوط کردن 70 درصد گازوئیل کاهش دهید. 2 با دیزل 30% شماره. 1 هنگامی که دما شروع به کاهش به زیر 35 درجه فارنهایت می کند. هنگامی که دما به منفی می رسد، باید به دیزل خالص تغییر دهید. 1.

از تمیز بودن فیلتر سوخت اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید

اگر سوخت یخ بزند، تجمع مومی می تواند فیلتر بنزین را مسدود کند و احتمالاً خودروی دیزلی شما با سیستم سوخت مسدود شده کار نخواهد کرد. اطمینان از استفاده صحیح از سوخت برای دماهای سرد، و همچنین تمیز کردن دوره ای فیلتر، به جریان مناسب سوخت در خودروی شما و روشن نگه داشتن موتور کمک می کند.

اگر فیلتر شما بیش از حد کثیف یا گرفتگی است، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید، بنابراین نگه داشتن فیلتر سوخت یدکی در دسترس شما ضرری ندارد.

روغن موتور رقیق تر را انتخاب کنید

روغن رقیق تر در زمستان

روغن‌های انجین رقیق تر زمان بسیار آسان‌تری برای کمک به روشن شدن موتور دارند، زیرا دارای ویسکوزیته پایین‌تری هستند. مهم است که یک درجه روغن را برای آب و هوایی که در آن هستید انتخاب کنید، یا یک درجه روغنی که در تغییر فصول کار می کند، مانند روغن چند وزنی.

اکثر روغن های موتور با یک عدد، وزن مستقیم یا دو عدد که یک وزنه چندگانه است تایپ می شوند. اولین عدد روی روغن چند وزنی، درجه ویسکوزیته روغن است. هرچه این عدد کمتر باشد در دماهای سرد بهتر است.

عدد دوم، درجه ویسکوزیته نحوه جریان روغن زمانی است که موتور در دمای کارکرد معمولی قرار دارد. روغن موتور همچنان می تواند برای وسیله نقلیه شما مناسب باشد حتی اگر این عدد بیشتر باشد.

به عنوان مثال، روغن موتور با شماره 5W-30 (“W” مخفف زمستان است) در دماهای پایین تر از یک شماره 15W-30 کار می کند. حفظ درجه روغن چند وزنی مناسب در وسیله نقلیه خود همیشه به این معنی است که روغن مناسب را برای کل سال، از جمله ماه های زمستان، در اختیار دارید. سازنده موتور شما باید توصیه ای برای ایمن ترین شماره روغن موتور داشته باشد تا زیاد لاغر نشوید.

موتور را قبل از روشن کردن آن گرم کنید

گرم کردن موتور قبل از روشن کردن و روشن کردن آن راه دیگری برای محافظت از خودرو در هوای سرد است. شمع های برق می توانند ابزار مفیدی برای گرم کردن موتور شما قبل از شروع به کار باشند. آنها به گرم کردن هوا و مخلوط سوخت در محفظه احتراق وسیله نقلیه کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که به درستی روشن می شود.

حتما قبل از فصل زمستان شمع های برق را تست کنید تا در صورت نیاز به تعویض آن ها باشید. در صورت خرابی یا سرد بودن، ممکن است در کمک به روشن شدن خودرو به خوبی کار نکنند.

برای اطمینان از اینکه شمع‌ها به دمای مناسب می‌رسند تا به درستی کار کنند، باید کلید را به موتور بچرخانید و اجازه دهید چراغ استارت برای حدود 15 ثانیه روی داشبورد شما بتابد. پس از خاموش شدن چراغ استارت، می توانید موتور را روشن کنید. این نشان می دهد که شمع ها زمان کافی برای گرم شدن داشته اند.

راه دیگر برای گرم کردن موتور استفاده از بخاری بلوکی است. بخاری های بلوک موتور نیاز به در حال کار بودن وسیله نقلیه شما را کاهش می دهند. بسیاری از وسایل نقلیه در حال حاضر با بخاری های بلوکی نصب شده هستند، بنابراین مطمئن شوید که بخاری بلوک خود را قبل از ماه های زمستان تست کنید تا مطمئن شوید که به خوبی کار می کند.

وقتی هوای زمستان فرا می رسد، بخاری بلوکی خود را به مدت دو تا چهار ساعت، بسته به میزان سرما، به پریز وصل کنید تا مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما سرد نمی شود. انجام این کار در دمای سرد 5 درجه فارنهایت یا کمتر بسیار مهم است.

راه اندازی و خاموش کردن خودروی دیزلی خود در زمستان

راه اندازی و خاموش کردن خودروی دیزلی خود در زمستان

به طور کلی آماده کردن وسیله نقلیه خود برای هوای زمستانی باید کارکرد آن را آسان تر، ایمن تر و بهتر کند. با این حال، آسیب‌پذیرترین زمان‌ها برای خودروی دیزلی شما، زمانی است که شما شروع و توقف می‌کنید.

این لیست به شما نکاتی را ارائه می دهد که باید هنگام استارت و توقف وسیله نقلیه خود در نظر داشته باشید، از جمله نحوه تشخیص ژل سوخت دیزل، نگهداری صحیح خودرو و گرم کردن موتور در صورت لزوم برای جلوگیری از استارت سرد.

  • در صورت امکان، وسیله نقلیه خود را در یک منطقه حفاظت شده نگهداری کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا وسیله نقلیه خود را در محلی دور از برف و باد قرار دهید و روشن کنید تا از آن محافظت کنید و در بین استفاده ها گرم نگه دارید، مانند یک گاراژ سرپوشیده.
  • موتور را گرم کنید. استارت های سرد نه تنها می توانند از کارکرد موتور شما جلوگیری کنند، بلکه می توانند به سخت افزار شما نیز آسیب جدی وارد کنند. گرم کردن موتور تا دمای مناسب و استفاده از ابزارهایی مانند شمع‌های تابش و بخاری‌های بلوک، تضمین می‌کند که می‌توانید خودروی خود را ایمن کار کنید.
  • زمانی که گازوئیل ژل می‌شود، مشخص می‌شود. یک نشانه آشکار که سوخت دیزل شما ژل شده است، زمانی است که وسیله نقلیه شما نمی تواند روشن شود – اگر سوخت شما خیلی متبلور شده باشد یا فیلتر بیش از حد انباشته شده باشد، نمی تواند به سمت موتور جریان یابد. فیلتر بنزین را بررسی کنید تا ببینید آیا ژل شده است یا خیر و در صورت نیاز فیلتر بنزین یا بنزین را تعویض کنید.
  • یک مخزن پر نگه دارید. نگهداری از مخزن سوخت پر به جلوگیری از تراکم، که می تواند باعث مخلوط شدن قطرات آب با دیزل شما شود، کمک می کند. هنگامی که این آب از طریق انژکتورهای سوخت شما تغذیه می شود، موتور شما ممکن است پاشیده یا خاموش شود زیرا موتور شما سعی می کند جرقه احتراق را با آب به جای گازوئیل ایجاد کند که به مرور زمان منجر به خوردگی می شود. آب حتی می تواند به سیستم سوخت شما آسیب برساند. همچنین، باک پر شما را برای شرایط پیش‌بینی‌نشده آماده می‌کند، مانند گیر کردن در برف یا تجربه تاخیرهایی که به سوخت بیشتری از آنچه فکر می‌کردید نیاز دارند.

در طول ماه های زمستان ایمن بمانید

در هوای سرد و خشن ماه های زمستان، ایمن و گرم نگه داشتن وسیله نقلیه خود به همان اندازه مهم است که بسته بندی آن برای شما مهم است . در بدترین شرایط، تجهیزات سنگینی که برای هوای سرد آماده نشده باشند، ممکن است باعث خرابی آن شوند.

در حالی که امیدوارید هرگز این اتفاق نیفتد، اما اگر وسیله نقلیه شما خراب شود، گیر کند یا متوقف شود و برای چند ساعت در دمای انجماد گیر بیفتید، آماده باشید.

در بدترین حالت، در اینجا چند نکته برای ایمن ماندن وجود دارد:

  • با وسیله نقلیه خود بمانید اگر وسیله نقلیه شما متوقف می شود یا کار نمی کند، باید در کنار خودرو بمانید، در حالت ایده آل داخل آن، و آن را برای جستجوی کمک رها نکنید. اگر در هوای سرد سرگردان باشید، خطر گم شدن و از دست دادن سریع گرما را دارید.
  • وسیله نقلیه خود را برای مدت طولانی روشن نکنید. اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که موتور را برای گرما روشن نگه دارید، اما کارکردن یک وسیله نقلیه متوقف شده با شیشه بالا می تواند باعث تجمع مونوکسید کربن، یک گاز سمی شود.
  • نشانگرهای روشن را روی یا اطراف وسیله نقلیه خود قرار دهید. استفاده از نشانگرهای روشن به خودروی شما کمک می کند تا برای عابران بیشتر قابل مشاهده باشد و به آنها اطلاع دهید که به کمک نیاز دارید.