دیزل ژنراتور پرکینز

دیزل ژنراتور پرکینز که امروز میبنید گذشته این شرکت در سال 1932 در یک دفتر کوچک در پیتربورو، انگلستان، با هدف متقاعد کردن تولیدکنندگان در صنعت موتور در حال رشد برای استفاده از موتورهای دیزلی برای اتومبیل‌ها و کامیون‌هایی که تولید می‌کنند، تأسیس شد. این شرکت از آن زمان به یکی از تامین کنندگان پیشرو راه حل های برق خارج از بزرگراه در جهان تبدیل شده است  اما  چشم انداز بنیانگذاران خود را حفظ کرده است.

دو مرد با یک ایده

داستان ژنراتور پرکینز با دو مرد خارق العاده آغاز می شود: فرانک پرکینز و چارلز چپمن.

فرانک مبتکر، تخیلی و فروشنده ای پرانرژی بود، در حالی که چارلز یک نابغه مهندسی بود، در کارگاهش شادتر و دور از کانون توجه بود.

آنها پول زیادی نداشتند، اما استعدادهای مکمل، یک ایده بزرگ و یک چشم انداز از اینکه آن ایده ممکن است به چه چیزی تبدیل شود، داشتند. تمرکز آنها از ابتدا بر روی موتور دیزل بود که معتقد بودند می تواند صنعت موتور را متحول کند.

دیزل ژنراتور پرکینز

چیزی جز شگفت‌انگیز نیست که شرکتی که توسط دو مهندس بیکار برای طراحی و ساخت موتور دیزلی که می‌تواند یک خودروی سواری را تامین می‌کند، تأسیس شده باشد، به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای موتور در جهان تبدیل شده است. جاه طلبی آنها واقعاً قابل توجه بود: آنها تصمیم گرفتند موتوری را طراحی کنند که شبیه هر چیز دیگری در بازار نباشد، نه فقط از نظر کاربرد، بلکه اندازه و پارامترهای عملکردی آن. آنها همچنین به آن دست یافتند: رکوردها ممکن است مبهم باشد، اما ژنراتور پرکینز تقریباً به طور قطع ادعای ایجاد اولین خودروی واقعی با موتور دیزلی در جهان را دارد.

امروز، یک موتور دیزل ژنراتور پرکینز در نزدیکی شما وجود دارد – در یک ژنراتور، در یک سمپاش باغ انگور، در یک جاروبرقی جاده، در یک زمین‌بر، در یک کشتی اقیانوس‌پیما – طیف وسیع‌تری از کاربردها را نیرو می‌دهد که بنیانگذاران ما می‌توانستند انتظار داشته باشند.

در این سالگرد، پاورنیوز به آرشیو شرکت می پردازد تا به برخی از موتورهایی نگاه کند که به تعریف و شکل دادن به رویکرد ژنراتور پرکینز به قدرت کمک کردند.

 

سری P

تا سال 1937، تنها پنج سال پس از این سرمایه گذاری،ژنراتور پرکینز در حال دریافت سفارشات برای نزدیک به 2000 موتور در سال بود و حداقل روی کاغذ سود نشان می داد. صادرات نیز در حال افزایش بود، و با چنین چشم اندازهای خوبی، این شرکت نه تنها به دنبال مکان های بزرگتر بود، بلکه به توسعه موتور نسل دوم خود – یک شش سیلندر نرم تر و قوی تر به جای مدل اولیه چهار سیلندر خام تر، پرداخت.

به طور باورنکردنی، طراحی، جزئیات و ساخت اولین نمونه اولیه فقط پنج ماه و نیم طول کشید. هیئت مدیره شرکت از تلاش های تیم مهندسی آنقدر تحت تأثیر قرار گرفت که تنها پس از چند ساعت در بستر آزمایش، مجوز تولید صادر شد. این یک حرکت پیش‌بینی‌کننده بود، زیرا این موتور، که در ابتدا «پلنگ» نامیده می‌شد، بود که در نهایت  تأثیر مهم و ماندگاری داشت – این موتور تا سال 1969 در تولید باقی ماند – هم برای ژنراتور پرکینز و هم برای صنعت دیزل به طور کامل. 

ژنراتور پرکینز و در توان های مختلف

هیئت مدیره همچنین موافقت کرده بود که Panther را نه تنها به عنوان یک شش سیلندر، بلکه با توانایی ایجاد گزینه های سه و چهار سیلندر نیز توسعه دهد. هر سه طرح از ابزار و قطعات یکسانی برای ایجاد خانواده‌ای از موتورهای دیزلی برای اولین بار استفاده می‌کردند که ماهیت و ظاهر جمع و جور مشابه واحدهای بنزینی موجود در آن زمان را ارائه می‌کردند.

با کنار گذاشتن نام پلنگ، خانواده در نهایت به P6، P4 و P3 تبدیل شدند. در زمان عرضه، P6 از تبلیغات بی‌سابقه‌ای به‌عنوان «سبک‌ترین موتور دیزلی جهان» برخوردار شد و به مشتریان امتیاز 85 اسب‌بخار در 2600 دور در دقیقه را از واحدی با وزن تنها 580 پوند (263 کیلوگرم) ارائه کرد.

در ژوئن 1938، تنها 6 ماه پس از عرضه، P6 یک واحد قدرت استاندارد برای لیستی از تولیدکنندگان کامیون بود که شبیه به کسی است که از برندهای میراثی، از جمله Albion، Bedford، Commer، Dennis و Thornycroft. 

P6 همچنین آغاز علایق دریایی این شرکت بود، پس از آن که دریاسالاری بریتانیا و بخش دریایی وزارت هوا هر دو ابراز علاقه به انرژی دیزل کردند. موتورهای بنزینی احتمال آتش سوزی سوخت را افزایش می دهند، در حالی که راندمان بیشتر دیزل باعث افزایش برد عملیاتی می شود. این موتورها بر روی کشتی های کمکی سبک نصب می شوند که در نقش های پشتیبانی به عنوان مناقصه هواپیماهای دریایی، کشتی های نجات هوایی-دریایی و پرتاب ها عمل می کنند. نسبت قدرت به وزن برای این صنایع دستی بسیار مهم بود. آنها از طرحی بودند که اجازه می داد روی سطح آب با سرعت معینی “صفحه نشینی” انجام شود. موتور بسیار سنگین است و قایق آنقدر سنگین خواهد بود که از آب خارج شود.

در حالی که P6 در فرم معمولی خود می تواند تنها 100 اسب بخار قدرت ارائه دهد، وزارتخانه از ژنراتور پرکینز خواسته است که آیا می تواند بدون از دست دادن مزیت قدرت به وزن، خروجی خود را به 120 اسب بخار افزایش دهد. باز هم، سرعت بسیار مهم بود – به خصوص که در این زمان، خطر جنگ واقعی بود – و تنها چهار ماه طول کشید تا P6 به عنوان S6(M) دوباره طراحی شود. اگرچه در فرم “دریایی” آن سنگین تر از P6 استاندارد بود، اما با این وجود با 10 پوند بر اسب بخار، موتور بازطراحی شده نسبت بسیار رقابتی را ارائه داد و آزمایشات دریایی به طور رضایت بخشی به پایان رسید. بررسی‌های تاریخی بعدی نشان می‌دهد که کشتی‌های دریایی با نیرویژنراتور پرکینز در نجات بیش از 14000 سرباز در طول جنگ جهانی دوم کمک کردند.

با پایان جنگ، در حالی که سفارشات نظامی برای سری P کاهش یافت،ژنراتور  پرکینز به دنبال فرصت های جدید بود. 

در سال 1948 این شرکت نزدیک به 7000 موتور تولید کرد که بیش از 6000 موتور آن P6 بود و بیش از 100 سازنده اکنون Perkins را به عنوان قدرت استاندارد خود انتخاب می کردند. از جمله این تولیدکنندگان می‌توان به فوردسون، نوفیلد و مسی هریس اشاره کرد.

مهم‌ترین تراکتور بریتانیا

فوردسون چیزی را تولید کرده بود که بسیاری آن را مهم‌ترین تراکتور بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم می‌دانستند. از کارخانه آن در داگنهام، انگلستان، بیش از 136000 تراکتور مدل N ساخته شد. در سال 1945، این مدل به‌عنوان E27N ارتقا یافت و به کشاورزان اجازه داد – برای اولین بار – یک تراکتور مجهز به اتصال سه نقطه‌ای، برق‌آف کامل، برق کامل و یک محور جلو با عرض متغیر خریداری کنند. با این حال، این ویژگی های جدید فقط برای برجسته کردن قدرت کم موتور اصلی، یک واحد بنزینی 27 اسب بخاری، خدمت کردند.

P6 یک جایگزین آشکار بود و در سال 1947، Perkins یک E27N دست دوم را تهیه کرد که در آن کارایی P6 را آزمایش می کرد. با رضایت از عملکرد خود در آزمایشات در مزرعه موسس، این دستگاه در نهایت برای ارزیابی آنها به فورد بازگردانده شد. در سال 1948، P6 (TA) 45 اسب بخاری به عنوان یک گزینه در کارخانه در دسترس قرار گرفت – با نشان ژنراتور پرکینز که به طور محکم روی رادیاتور جلو چسبانده شده بود – در حالی که مالکان فعلی می‌توانستند تبدیل به نمایندگی را انتخاب کنند.

ورود پرکینر در کشاورزی

اگر فوردسون با P6 موفق شد، دیگر تراکتورسازان با برادران سری خود نیز موفق شدند. خودروساز بریتانیایی موریس موتورز بخش کشاورزی خود را در سال 1948 با نام تجاری Nuffield راه اندازی کرد. تراکتور بنزینی «یونیورسال» آن به عنوان یک تراکتور قدرتمندتر از فوردسون مدل N در نظر گرفته شده بود، اما P4 (TA) به سرعت به عنوان یک تبدیل مورد توجه قرار گرفت. و با توجه به اینکه هم فورد و هم نافیلد اکنون قدرت ژنراتور پرکینز را ارائه می دهند، فرگوسن نباید پشت سر گذاشته شود. 

TE-20 – اغلب به عنوان “فرگی خاکستری” شناخته می شود، مسلما موفق ترین مدل هری فرگوسن بود. تولید شده بین سال های 1946 و 1956، بیش از 500000 دستگاه در کارخانه معروف بنر لین در کاونتری، انگلستان ساخته شد. همانند رقبای خود، اولین TE20s با بنزین کار می کرد. بنا به گزارش ها، هری فرگوسن از علاقه مندان به دیزل نبود. اما نوع موتور P3 اکنون به تولید نزدیک شده بود و از نمونه های اولیه در سال 1951، تولید در سال 1952 آغاز شد. در حالی که فرگوسن در نهایت پذیرفت که یک موتور دیزلی به خوبی با Fergie خاکستری سازگار است، او ابتدا یک واحد استاندارد را به جای آن انتخاب کرد. با این حال، اصلاحات سنگینی برای اطمینان از تناسب آن مورد نیاز بود، که به این معنی بود که تراکتورهای موجود نمی توانند با دیزل «رسمی» فرگوسن مجهز شوند. با توجه به تعداد فرگوسن های در حال استفاده، این یک فرصت تبدیل قابل توجهی را برای ژنراتور پرکینز باز کرد و P3(TA) طرفداران وفاداری به دست آورد.

زمانی که مسی هریس – که در حال حاضر از ژنراتور  پرکینز در کمباین های خود استفاده می کرد – و فرگوسن ادغام خود را در سال 1953 تکمیل کردند، P3(TA) به خوبی در راه تبدیل شدن به طولانی ترین محصول پرکینز در تمام دوران بود: این کار همچنان ادامه خواهد داشت. تولید تا 50 سال دیگر مسلماً، این شرکت همچنین در خرید پرکینز توسط خود مسی فرگوسن در سال 1959 کمک کرد، و انتخاب قدرت پرکینز را در سراسر محدوده Massey Ferguson تثبیت کرد – و منجر به مدل‌های بعدی شد که تسلط شرکت بر بازارهای کشاورزی و تراکتور را آغاز کرد.

در آن زمان، موتور دیزل یک اسب کار سنگین و با دور کند بود – تا آنجا که به صنعت موتور مربوط می شد، رابطه ضعیف موتور بنزینی بسیار زیاد بود. ایده چارلز این بود که با طراحی مجدد آن به عنوان یک واحد پرسرعت، بتواند عملکرد رقیب بنزینی خود را با هزینه های جاری بسیار کمتر به آن بدهد.

فرانک کارآفرین، به نوبه خود، می‌توانست تأثیری را که چنین موتوری بر تولیدکنندگان موتور می‌گذارد، ببیند و با قدرتی فوق‌العاده به بازاریابی آن پرداخت. او می دانست که پیوندهای حمل و نقل عالی پیتربورو به معنای تحویل سریع است و زمان انتظار برای مشتریانش را به حداقل می رساند.

بلافاصله پس از تاسیس این شرکت، اولین موتور دیزلی پرسرعت آن ظاهر شد – 4 سیلندر Vixen. نسخه قدرتمندتری به نام The Wolf دنبال شد و شرکت سازنده موتور هامبر شروع به استفاده از آن در کامیون های موفق Commer خود کرد.

مهندسان پرکینز

 

مهندسان پرکینز همچنان رو در رو با سازندگان تجهیزات مشورت می کنند، درست همانطور که در دهه 1930 انجام دادند تا به کارآمدترین و موثرترین یکپارچه سازی موتور دست یابند. 

در سال اول، این شرکت فقط 35 موتور تولید کرد که همه برای کامیون ها و اتومبیل ها طراحی شده بودند. یکی از آنها در نمایشگاه خودروهای تجاری سال 1933 به نمایش گذاشته شد. سه سال بعد، در پیست مسابقه بروکلندز در ساری، پرکینز اولین شرکتی بود که شش رکورد جهانی سرعت دیزل را برای مسافت های مختلف به دست آورد. موتور دیزل وارد شده بود و شرکت به سرعت شروع به گسترش به بخش کشاورزی کرد.

در سال 1947، تولید به سایت Eastfield در Peterborough منتقل شد. اما تمرکز بر گسترش بود و شش سال بعد، سیمپسون و شرکت هند اولین نفر از صدها مجوز و توزیع کننده در سراسر جهان شدند. ژنراتور پرکینز در راه تبدیل شدن به شرکتی جهانی بود که امروز هست.

طی دهه‌های بعدی، مراکز تولید و توزیع قطعات در اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و آسیا افتتاح خواهند شد. توزیع کنندگان در 171 کشور با بیش از 3500 شعبه ثبت نام کردند.

امروزه، یک تیم متنوع و بسیار ماهر از کارمندان در سراسر جهان چالش های خاص منطقه و شرکت شما را درک می کنند. تاسیسات تولیدی و مراکز توزیع مدرن ما که در سرتاسر جهان واقع شده‌اند، به این معنی است که ما همچنان بر تحویل سریع و کارآمد متمرکز هستیم.

 

غول مهندسی بین المللی

امروزه ژنراتور پرکینز از تمرکز اصلی خود بر بخش موتور و کشاورزی گسترش یافته و در پنج بازار اصلی فعالیت می کند:

ارتباط در طول سال ها با دیگر غول های مهندسی بین المللی، به ویژه خرید ژنراتور پرکینز توسط کاترپیلار در دسامبر 1997، به این شرکت کمک کرده است تا موتور، تخصص فنی بی نظیر و دسترسی جهانی خود را توسعه دهد.

با تأسیسات تولیدی که در سراسر جهان فعال هستند، ما ظرفیت تولید تا 800000 دستگاه در سال را داریم و اطمینان حاصل می کنیم که Perkins یکی از تامین کنندگان پیشرو موتورهای دیزلی و گازی در جهان در بازار 4-2000 کیلووات (5-2800 اسب بخار) باقی می ماند.

یک شرکت مدرن با ارزش های سنتی

ژنراتور پرکینز بر اساس تاریخ و سنت ساخته شده است. ما در حال حاضر در چهار قاره تاسیسات تولید و قطعات داریم. اما ما تمرکز اصلی خود را بر توسعه و ساخت موتورها و عزم خود را برای استفاده از بهترین و به روزترین فناوری برای بهبود مستمر محصولات خود حفظ می کنیم. ما همچنان با مشتریان خود در هر نقطه از جهان همکاری نزدیک داریم تا به بهترین و قابل اعتمادترین راه حل ها دست یابیم.

امروزه، فرانک و چارلز ممکن است اندازه و تنوع شرکت را که از ایده اصلی آنها رشد کرده است، تشخیص ندهند. اما آنها با فلسفه ما، ارزش‌های ما، عملکرد مداوم ما و عزم ما برای حفظ مشتری در مرکز هر کاری که انجام می‌دهیم، در خانه ما هستند.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.