رگولاتور ژنراتور زغالی

رگولاتور ژنراتور زغالی

09120742441

   ژنراتور تنظیم کننده ولتاژ رگولاتور ژنراتور زغال سنگ یا AVR یا Automatic Voltage Regulator برای هشدار به ژنراتورهای قدیمی با زغال (Brush) استفاده می شود. رگولاتور ژنراتور زغالی سنگ دارای جریان تحریک و آمپر بالا هستند. ژنراتورهای جدید از محرک برای تحریک استفاده می کنند (Fewer brushes). جریان های تحریک و آمپرهای تنظیم کننده کمتر است.

علائم خرابی رگولاتور ولتاژ دیزل ژنراتور

اول از همه، اگر ژنراتور شما به خوبی کار می کند، AVR رگولاتور ولتاژ دیزل ژنراتور مشکلی ندارد، بنابراین بیش از حد حساس نباشید و به یاد داشته باشید که در صورت عدم وجود مشکل، هرگز به دنبال مشکل نباشید.

امروزه تمامی دیزل ژنراتورهای مدرن دارای ولتاژ رگلاتور ژنراتور AVR طبق استاندارد هستند.

چطور بفهمیم رگولاتور ژنراتور خراب شده؟

زمانی که توان خروجی ژنراتور دچار نوسانات ولتاژ تصادفی یا نامنظم می شود. این نوسانات ولتاژ معمولاً می تواند زمانی رخ دهد که ژنراتور تحت بار است، یعنی دستگاه دیزل ژنراتور در حالت بدون بار کاملاً عادی است، اما ژنراتور به طور ناگهانی با کاهش بار به زیر مصرف، نوسانات ولتاژ خروجی را تجربه می کند. اولین ویژگی خرابی رگولاتور ولتاژ دیزل ژنراتور AVR، عملکرد متناوب دیزل است. نمایشگر فرکانس (فرکانس سنج) روی برد را بررسی کنید تا متوجه خرابی رگولاتور ولتاژ ژنراتور AVR شوید و اگر فرکانس بالا یا پایین رفت این یکی از نشانه های خرابی رگولاتور ولتاژ AVR است. ژنراتور ژنراتور AVR. یکی دیگر از نشانه های آشکار خرابی رگولاتور ولتاژ AVR عدم وجود توان خروجی ژنراتور در حین کارکرد دیزل ژنراتور است.

تعمیر رگولاتور ژنراتور

  • علت روشن نشدن ژنراتور

 علت روشن نشدن ژنراتور معمولاً به دلیل مشکلات رگولاتور ولتاژ است. اگر بدون دلیل برق خروجی ژنراتور به طور ناگهانی صفر ولت شود، ژنراتور avr را روشن می کند. محل رگولاتور ژنراتور داخل جعبه بالای ژنراتور یا پشت ژنراتور است. همیشه رگولاتور sx460 را خاموش نکنید. نصب کنندگان ژنراتور رگولاتور sx460 را در اکثر ژنراتورها با این ایده که روی همه ژنراتورها کار می کند خاموش می کنند. اما آنها متوجه نیستند که این avr فقط روی 30٪ کار می کند، نه همه ژنراتورها. قبل از نصب رگولاتور، به این سوال ساده پاسخ دهید: ژنراتور avr چیست؟ ساختار، عملکرد و ساختار داخلی رگولاتورها متفاوت است زیرا رگلاتورهای مختلفی ساخته می شوند. هرگز فراموش نکنید که رگولاتور یک تنظیم کننده ولتاژ است. اگر ژنراتور تحت بار باشد یا در لحظه ای که مشکل تنظیم ولتاژ شروع می شود، دیگر به آن تنظیم کننده ولتاژ نمی گویند.

  • دلیل سوختن ژنراتور چیست؟

فرسودگی دیود ژنراتور، افزایش ولتاژ یا جریان خروجی تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور، فرسودگی و خیس شدن رگولاتور ولتاژ ژنراتور. ژنراتور در حین کار منفجر می شود.

  • علت افت ولتاژ ژنراتور چیست؟

اگر ولتاژ خروجی ژنراتور در محدوده چند ده ولت باشد، احتمال سوختن دیودهای محرک بسیار زیاد است. ابتدا آنها را بررسی کنید، سپس ولتاژ را با AVR تنظیم کنید.

نحوه کار رگولاتور ژنراتور

در گذشته، ولتاژ خروجی ژنراتورهای تحریک پذیر توسط یک رئوستات بزرگ کنترل می شد که جریان قطب را تنظیم می کرد. این عمل شبیه به کاری است که بعداً به رگولاتور ژنراتور سپرده شد. اما روش قدیمی محدودیت های زیادی داشت. از معایب می توان به گرم شدن رئوستات و سوزاندن در ولتاژهای بالاتر، ناکارآمدی استفاده در ژنراتورهای نیروگاهی بزرگ و بسیار بزرگ و نداشتن ویژگی های خودکنترلی اشاره کرد.

علاوه بر روش رئوستاتیک، کنترل اهمی جریان سیم پیچ، استفاده از نیمه هادی ها با توان بالا به جای رئوستات، راندمان پایین و تولید حرارت بالا را نمی توان به دلایل ذکر شده در نظر گرفت. در رگولاتور ژنراتور از روش دیگری برای شبیه سازی عملکردرئوستابدون ایجاد معایب ذکر شده استفاده می شود.

رگولاتور ژنراتور از روش PWM برای کنترل جریان سیم پیچ روتور یا قطب ژنراتور استفاده می کند. در این روش یک فرکانس پایه وجود دارد که نوسانگر مدار خود را در آن می سازد. این فرکانس از طریق یک سری عملیات از جمله مقایسه و ترکیب با فرکانس دیگر با اختلاف فاز قابل کنترل نسبت به نوسان ساز و عبور از یک سری تریگرهای اشمیت یعنی عرض آن است. ، کمتر از زمانی که خاموش است. سپس مدارهای فیدبک با ترکیبی از فیلترها و تقویت کننده ها به مدارهای مقایسه مذکور متصل می شوند تا عرض پالس تولید شده به متغیر دیگری بستگی داشته باشد. این متغیر ولتاژ خروجی ژنراتور است که از یک سری کاهنده و قطع کننده عبور می کند و افزایش آن باعث کاهش عرض پالس و کاهش آن باعث افزایش عرض پالس می شود.

پالس تولید شده به یک یا مجموعه ای از کلیدهای برق یا نیمه هادی ها، معمولاً یک ماسفت یا FET یا تریستور، در طول فرآیند مذکور اعمال می شود، که البته پیچیده تر از آنچه گفته شد، و ولتاژ به دو سر سیم پیچ قطب تامین می شود. با همان فرکانس نوسانگر و عرض پالس. با این حال، از آنجایی که زمان باز در عرض پالس ذکر شده کوتاهتر است، این شانس را ندارد که جریان سیم پیچ را تا بی نهایت فشار دهد. در نتیجه جریان سیم پیچ کنترل می شود.

: رگولاتور ژنراتور زغالی
: رگولاتور ژنراتور زغالی
  • تنظیم کننده رگولاتور ژنراتور زغالی:

ژنراتورهای سه فاز به دو نوع براشلس و برس دار تقسیم می شوند. ژنراتور زغال سنگ یا برس قدیمی است و جریان تحریک خیلی زیاد است و می توان از تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور زغال سنگ برای تحریک استفاده کرد. برای خرید زغال مولد avr در مدل ها و آمپرهای مختلف با ما تماس بگیرید.

  • رگولاتور کنترل ولتاژ ژنراتور AVR ساختمان

تنظیم ولتاژ ژنراتور توسط نیمه هادی ها، سیم پیچ ها و قطعات الکترونیکی انجام می شود. قطعات این ژنراتور AVR عبارتند از: سنسور ولتاژ (ولتاژ مرجع)، تقویت کننده ولتاژ AC به DC (AMP)، تشخیص فرکانس پایین (تشخیص سرعت پایین)، مدار مقاومت (مدار STABILITY)، مدار تشخیص اتصال کوتاه، مدار درایور ژنراتور رمپ، مدار درایور RAMP GENERATOR، آشکارساز سطح ، قطعات کنترل قدرت، مدار متقارن، یکسو کننده و تضعیف کننده.

چگونه AVR مناسب برای ژنراتور خود انتخاب کنیم؟

اگر رگولاتور کنترل ولتاژ AVR ژنراتور معیوب باشد، می توان همان مدل را به عنوان مثال با تعویض AVR SX460 تعویض کرد.  بنابراین هنگام خرید برد کنترل ولتاژ ژنراتور AVR باید به پارامترهای ژنراتور و سازگاری آن با AVR به شرح زیر توجه کرد:

  • ولتاژ و جریان تحریک ژنراتور
  • داشتن برس زغال در جایی که ژنراتور بدون برس Exciter است
  • مقدار مقاومت اهمی ژنراتور
  • برق ژنراتور سه فاز

نکته: لازم به ذکر است که زمانی که دو یا چند دیزل ژنراتور با یکدیگر موازی یا همگام باشند، AVR دینام را از رگولاتور کنترل ولتاژ AVR SX460 به مدل رگولاتور کنترل ولتاژ AVR AS460 تغییر می دهد.

قسمت فلزی روی رگلاتور چیست؟

قسمت فلزی بالای قطعه برای افزودن مایع خنک کننده در صورت نیاز استفاده می شود، این امر با اتصال آن با پیچ به خنک شدن قطعه کمک می کند.

ولتاژ رگلاتور از کجا تامین می شود؟

ولتاژ رگولاتور مسئول برق DC مورد نیاز برای محرک یا سیم پیچ تحریک کننده است و از توان خروجی ژنراتور تغذیه می شود.