راهنمایی خرید ژنراتور

خرید ژنراتور

ژنراتور به عنوان یک دستگاه تولید برق وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی موتورهای دیزلی، گازی یا بنزینی را به انرژی الکتریکی دارد. استفاده از دستگاه های ژنراتور در مکان هایی که امکان استفاده از برق شهری وجود ندارد یا خرید ژنراتور مقرون به صرفه نیست، بسیار متداول، باز و مقرون به صرفه است.

ژنراتور این ویژگی را دارد که به عنوان منبع اصلی برق برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این استفاده از برق ژنراتور به عنوان راه حلی مناسب و مطمئن در مکان هایی که نوسان بسیار شدید جریان برق و یا مشکل قطع برق وجود دارد توصیه می شود.

خانهها، برجها، هتلها، بیمارستانها، مدارس، مجتمعهای تجاری، کارخانهها، کارگاههای صنعتی، مراکز نظامی، نیروگاهها، صنایع نفت و پتروشیمی، معادن، جایگاههای سوخت، وسایل نقلیه دریایی، ریلی و هوایی و انواع امکانات کشاورزی و مولد اضطراری دستگاه ها یا جایی که به طور مداوم از آن استفاده می شود.

ژنراتور از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

یک دستگاه مولد برق شامل مجموعه ای از تجهیزات است که با توجه به وظایف خاص هر یک در این سیستم برق رسانی به شرح زیر جدا و تعیین می شود:

  • موتور:

موتور دیزل یکی از قطعات اساسی دیزل ژنراتور است و به طور کلی توان نامی و پشتیبان موتور تعیین کننده قیمت و قدرت ژنراتور است. تامین موتور دیزلی دستگاه ژنراتور برق که با توجه به مدل ها و توان های مختلف در مجموعه آبیاران قابل عرضه است نیز ممکن است یکی از نیازهای برخی از مشتریان باشد.

  • الترناتور:

دینام یا تک ژنراتور بخش مهم بعدی سیستم تولید برق مکانیکی به الکتریکی است. کل مجموعه سیستم ژنراتور متشکل از موتور، دینام و تجهیزات جانبی ژنراتور نامیده می شود. دینام نیز با ظرفیت ژنراتور و توان خروجی نهایی مرتبط است. با توجه به اهمیت انتخاب نوع مناسب و با کیفیت، عموماً با برندهای تک ژنراتور «استمفورد» و تک ژنراتور «ماکالته» محبوبیت بیشتری دارد

  • سیستم سوخت:

جدا از نوع سوخت مصرفی در ژنراتور، قطعاتی که وظیفه رساندن سوخت به موتور برای انجام فرآیند احتراق داخلی را دارند، مجموعه ای از تجهیزات و مواد را تشکیل می دهند که به سیستم سوخت ژنراتور معروف هستند.

  • شاسی:

 شاسی ژنراتور محل قرارگیری اجزای اصلی این سیستم تغذیه است. یکی دیگر از ویژگی های شاسی که از نظر قدرت و اندازه ظرفیت های متفاوتی خواهد داشت وجود مخزن سوخت است. خم نشدن شاسی ژنراتور نشان دهنده اهمیت توجه ویژه به ساختار ظریف و مستحکم آن با ورق های ضخیم است. این شرکت با توجه به امکانات ساخت ژنراتور و تجهیزات و استحکام شاسی آرامش خاطر را برای شما فراهم کرده است.

  • کوپلینگ:

به اتصال موتور و دینام (تک ژنراتور) کوپلینگ می گویند. نحوه اتصال این دو قسمت مهمترین تاثیر را در عملکرد ژنراتور دارد. اتصال آبیاری یکی از مزیت های بارز این شرکت است که با موفقیت مجوز استفاده از این فناوری را صادر کرده و در اکثر تحقیقات و پیش قراردادهایی که نیازمند استفاده از گروه های بزرگ دولتی و خصوصی است به گزینه ای برجسته تبدیل شده است.

  • تابلوی کنترل:

آنچه ژنراتور را از عملکرد دستی به کارکرد اتوماتیک تغییر می دهد در هنگام تعویض از جریان اصلی تحت فرمان یک سیستم کنترل در ژنراتور به نام تابلوی کنترل است. کیفیت مطلوب و آگاهی از برند تجهیزات به کار رفته در این پنل و همچنین عملکرد مطابق با نیاز و خواسته های خاص مشتری از جمله خدمات فنی گروه ما می باشد که قابل ارائه به شما می باشد.

انواع ژنراتور

ژنراتورها با توجه به کاربرد، حالت کارکرد و توان خروجی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که در انتخاب، خرید و قیمت ژنراتورها اهمیت دارند. علاوه بر این، این ویژگی‌ها و عملکردها برای بازده مورد انتظار برای رفع نیازهای مصارف مختلف برای برق اضطراری یا خارج از شبکه بسیار مهم هستند. در زیر به انواع هر یک از این بخش ها می پردازیم.

انواع ژنراتور بر اساس مصرف سوخت

یکی از قسمت های اصلی ژنراتور الکتریکی، یعنی موتور که وظیفه تولید نیروی مکانیکی و تبدیل آن به انرژی الکتریکی در ژنراتور را بر عهده دارد، ژنراتورها را با توجه به نوع سوخت مصرفی به سه نوع زیر تقسیم می کند:

  • دیزل ژنراتور: دیزل ژنراتور نوع اصلی سیستمی است که برای تامین برق اضطراری از طریق اتصال یک موتور دیزل به یک ژنراتور یا دینام استفاده می شود. مشخصات فنی و قیمت دیزل ژنراتور دو فاکتور بسیار مهم برای متقاضیان این دستگاه تولید برق است. به همین دلیل تعیین توان و ظرفیت مورد نیاز برای مصارف مورد نظر موضوع بسیار مهمی است و شما می توانید با دریافت مشاوره ویژه از کارشناسان فروش برای خرید ژنراتور، انتخاب درست و اقتصادی از نظر زمان و زمان مصرف مورد نیاز داشته باشید. . نوع استفاده ای که مد نظر شماست
  • ژنراتورهای گازی: ژنراتورهای گازی انرژی مکانیکی ژنراتور را با سوخت نوع گاز تامین می کنند.
  • ژنراتورهای دوگانه سوز: ژنراتور نوع سومی نیز وجود دارد که از نظر مصرف سوخت در کشور چندان متداول نیست و تنها توسط تکنسین های فنی به مصرف سوخت جایگزین گازوئیل و گاز مجهز می شود.
انواع ژنراتور

انواع ژنراتورها بر اساس نوع کارکرد

دستگاه های ژنراتور با توجه به نوع عملکرد و میزان ساعات مورد نیاز برای استفاده و ماهیت طراحی آنها برای مصارف مختلف به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • ژنراتورهای دائمی کار: به انواع ژنراتورهایی که برای استفاده مداوم از برق استفاده می شود، ژنراتور دائمی می گویند.
  • ژنراتورهای اولیه: ژنراتورهای اولیه یا اصلی به عنوان تامین کننده اصلی برق یک مجموعه عمل می کنند. انواع قوی مورد استفاده در معادن از این نوع هستند. ساعات کاری بیش از هشت ساعت یکی از مهم ترین ویژگی های ژنراتور پرایم است.
  • ژنراتورهای اضطراری: نام های مختلفی مانند ژنراتورهای اضطراری، ژنراتورهای آماده به کار، ژنراتورهای آماده به کار یا ژنراتورهای اضطراری به انواعی از ژنراتورهای الکتریکی اطلاق می شود که تنها به عنوان تامین کننده برق اضطراری، با ساعات کار کوتاه زمانی که شبکه برق وجود دارد، استفاده می شود. چنین ژنراتورهایی معمولاً کوچکتر از ژنراتورهای اولیه و دائمی هستند.

انواع ژنراتور بر اساس ظرفیت و توان

واضح است که ژنراتورها از نظر توان خروجی بیشتر جریان الکتریکی بیشتری را ارائه می دهند. همچنین بدیهی است که میزان برق مورد نیاز تجهیزات شما در منازل و مراکز صنعتی متفاوت خواهد بود. بنابراین قیمت ژنراتور با توجه به توان و ظرفیت نامی آن متفاوت است و خرید یک ژنراتور مناسب باید نیازهای مصرفی شما و نوع استفاده شما را برآورده کند:

  • ژنراتورهای خانگی:

 انواع ژنراتورهای اضطراری با توان 5 تا 50 کیلو ولت آمپر از جمله ژنراتورهای خانگی طراحی شده برای استفاده از برق اضطراری در مواقع قطع برق می باشند و برخی از آنها به صورت مستمر با زمان مصرف محدود در واحدهای ویلایی و تجاری کوچک کار می کنند. یا محیط باز تامین کننده برق مصرفی شما خواهد بود.

  • ژنراتورهای صنعتی:

انواعی از ژنراتورها به نام ژنراتورهای نیمه سنگین و صنایع سنگین برای استفاده مداوم از 50 تا 2500 کیلو ولت آمپر در مصارف مختلف اعم از تجاری، مسکونی، هتلی، بیمارستانی، مراکز صنعتی و نظامی می باشند. شغل معلوم است. ژنراتورهای ماینر نوع خاصی استفاده برای مصرف برق خارج از شبکه این دستگاه می باشد.

  • ژنراتورهای نیروگاهی:

انواع ژنراتورهای اصلی که مجموعاً وظیفه تامین برق اصلی یک واحد تجاری بزرگ را بر عهده دارند و مصرف برق را در محدوده 2500 تا 7000 کاوا در مکان هایی مانند معدن یا صنایع فلزی تامین می کنند. ژنراتور نیروگاهی نامیده می شود. . .

تعمیر ژنراتور

با گارانتی تعمیرات ژنراتور و در دسترس بودن کارشناسان متخصص برای انواع تعمیرات ژنراتور در سراسر کشور، تعمیر انواع ژنراتور برق توسط این شرکت انجام می شود.

ژنراتور چگونه کار می کند؟

ژنراتور در سه حالت آماده به کار و پرام و کار مداوم عمل می کند.

موتور ژنراتور

موتور ژنراتور که مهمترین و موثرترین قطعه است با مصرف سوخت فسیلی کار می کند و با چرخش شفت بیرونی محور ژنراتور نیز می چرخد ​​و برق دریافت می کند. البته انتخاب موتور ژنراتور مناسب با توان مناسب فرآیند خاصی است که بر اساس صدای تولید شده، میزان مصرف سوخت، نحوه اتصال و نصب آن به ژنراتور و موارد دیگر اهمیت دارد. توصیه می شود برای دریافت قیمت فنی انتخاب موتور ژنراتور با متخصصین ما تماس بگیرید.