قطعات خنک کننده ژنراتور

موتورهایی که با مایعات خنک می شوند با استفاده از سیستم های سرمایشی پمپاژی )مخلوطی از آب و ضد یخ( ازطریق مسیرهایی در قالب و راس های موتورو ژنراتور، به وسیله ی پمپی متصل به موتور، این امر را میسر می سازند. موتور، پمپ ورادیاتور یا مبدل گرمایی مایع به مایع سیستم خنک کننده ی بسته و فشرده سازی شده ای را تشکیل می دهند. توصیه میشود که در صورت امکان دستگاه ژنراتوراین نوع رادیاتور را که در کارخانه نصب می شود برای تهویه و خنک سازی موتور بههمراه داشته باشد. این پیکر بندی کمترین هزینه ی سیستمی، بیشترین اتکا پذیری سیستم، و بالاترین عملکرد کلی سیستمرا به همراه دارد. علاوه بر این، سازنده ی این دستگاه های مولد می تواند نمونه ی سیستم را آزمایش کند تا عملکرد سیستمرا تایید کند.

سیستم خنک کننده ژنراتور

درجه بندی سیستم های خنک کننده

بیشتر دستگاه های مولد پاور کامند CumminS درجه بندی اختیاری سیستم خنک کننده را در مدل هایرادباتوری که در کارخانه نصب شده اند دارند. سیستم های خنک کننده که برای عملکرد در دمای محیطی ۴۰ تا ۵۰ درجهی سلسیوسی طراحی شده اند همیشه در دسترسی هستند. این درجه بندی ها قابلیت محدود کننده ی ایستای بیشینه ایدارند،

نکته: در هنگام مقایسه ی درجه بندی های سیستم های سرد کننده به این توجه داشته باشید که این درجه بندیها بر اساس دمای محیطی، و نه بر اساس دمای هوای داخلی رادیاتور، ارائه شده اند. درجه بندی هوای داخلیرادیاتور دمای جریان هوای داخلی رادیاتور را محدود کرده و به دمای هوا این امکان را نمی دهد تا به دلیل انرژیگرمایشی موتور و مولد افزایش پیدا کند. سیستم درجه بندی شده بر اساس دمای محیط این افزایش دما را درقابلیت های سرد کنندگی خود شرح می دهد.

گزینه های خنک کننده از راه دور

ممکن است در بعضی کاربردها، محدودیت جریان هوا بیش از حد باشد، چرا که معبر ها، به عنوان مثال برایپروانه ای رادیاتوری موتوری به منظور فراهم کردن جریان هوای لازم برای خنک سازی و تهویه، به مدت زیادی کار میکنند. باید در چنین کاربردهایی، و در جایی که صدای پروانه یک معضل شمرده می شود، پیکر بندی ای که شامل رادیاتورراه دور و یا مبدل گرمایی مایع به مایع باشد در نظر گرفته شود. در این کاربردها، جریان تهویه هوای بزرگ نیز هنوز موردنیاز است تا گرمای به وجود امده توسط موتور، مولد، صداکش، لوله های اگزوز و دیگر ابزار را انتقال دهد تا دمای اتاق مولد در سطحی قابل قبولی برای کار کرد درست سیستم باقی بماند.

رادیاتور از راه دور

برای پیکر بندی رادیاتور ژنراتور راه دور به طراحی سیستمی دقیق نیاز است تا خنک سازی کافی برای موتور صورتپذیرد. باید در مورد جزئیاتی از قبیل محدودیت های راسی اصطکاک و ایستای پمپ خنک کننده ی موتور و تخلیه هوا، پر کردن و تخلیه ی مناسب سیستم خنک سازی و جلوگیری از هر گونه نشت ضد یخ دقت کافی شود.