عایق سازی و درجه بندی ژنراتور

09120742441

به طور کلی، دینام های ۲۰ تا ۲۰۰۰ کیلووات عایق سیم پیچی کلاسی NEMAF یا کلاسی H دارند. عایق کلاسی H برای مقاومت در برابر دماهای بالاتردر ژنراتور از کلاسی F طراحی شده است. درجه های دینام از لحاظ محدوده هایافزایش دمایی اندازه گیری می شوند. عایق های دینام کلاس H درجه بندی خروجی کیلوواتی و کیلوولت آمپری دارند کهدر محدوده ی کلاسی افزایش دمای ،۸۰، ۱۰۵ ۱۲۵و ۱۵۰ درجه ی سانتیگراد بالای دمای محیطی ۴۰ درجه ای باقی میمانند. دینامی که در محدوده ی ۸۰ درجه ای کار می کند طول عمر بالاتری نسبت به درجه های دمایی بالاتر خواهدداشت.

دینام هایی که درجه بندی افزایش دمایی پایین تری برای درجه بندی دستگاه مولد مورد نظر دارند موتور را بهتر بهکار می اندازند، کاهش ولتاژ کمتری دارند، توانایی بار غیر خطی یا نامتوازن بیشتری دارند، و توانایی جریان خطای بیشترینیز از خود نشان می دهند. بیشتر دستگاه های مولد تولید نیروی CumminS بیشتر از اندازه ی یک مولد در دسترسدارند، که این امر منجر به امکان استفاده شدن در گستره ی وسیعی از کاربرد ها گشته است.خیلی از دینام های دستگاه مولدی خاصی درجه بندی های متفاوتی مثل ۸۰/۱۰۵/۱۲۵( C.P.S )دارند. این امربدین معنی است که انتخاب دینام بسته به درجه دستگاه مولد در محدوده ی دمایی متفاوتی عمل می کند، به این صورت که در درجه استندبای، در محدوده ی افزایش دمایی ۱۲۵ درجه سانتی گراد، در درجه ابتدایی در محدوده ی افزایش دمایی۱۰۵ درجه، و در درجه ی دامنه دار در محدوده ی افزایش دمایی ۸۰ درجه باقی می ماند.

خرید انواع ژنراتور کاترپیلار

شرایط محیطی ژنراتور

در محیطهای شور، احتمال ته نشینی سدیم کلرید بر عایق ها، سطوح فلزی عایق نشده )الزاما نه از جنس آهن( ودیگر موارد منجر به دو مساله ی مرتبط به هم می شود: زنگ زدگی و جذب رطوبت که باعث می شود عایق لطمه بخورد. ازبین بردن رطوبت از جو محفظه مولد تا حد توان از اهمیت بالایی برخوردار است. این زدودن باید هم در زمان ورود احتمالیرطوبت و هم پس از ورود آن، هنگامی که ممکن است چگالش صورت گیرد انجام پذیرد، دریچه های باید از نوع ضد باران باشند و مسیری پیچشی با سرعت درون کشی پایین داشته باشند تا ذرات رطوبت در قسمت درون کشی به هم بپیوندند. اینامر ته مانده ای از رطوبت را به جا می گذارد و یک صفحه ی فلزی باید از تماس مستقیم آن با انتهای دینام جلوگیری کند.


دینام باید این امکان را داشته باشد که هوای مورد نیاز خود را از هوایی که در دستگاه گذر می کند تامین کند، در مسیرصحیحی که از جریان دوباره جلوگیری شود، و نه از هوایی که به طور مستقیم به دستگاه می خورد. بدین ترتیب، مسیرهایپیچشی اضافی ایجاد شده این فرصتی بیشتر را در اختیار رطوبت قرار می دهند تا قبل از ورود به دینام به هم پیوسته و تهنشین شوند. ممکن است ایجاد مسیرهای پیچشی اضافی میزان جلوگیری از جریان هوا را افزایش دهد و لذا مدل سازیجریان هوا قبل از ساخت و ساز ضروری است.

محیط محفظه باید دارای گرم کن های محیطی باشد، به اندازه ای که بتواند دمای محفظه را حداقلی پنج درجهسلسیوسی افزایش دهد و توسط کنترل کننده های دمایی و رطوبتی هدایت شود. در هنگامی که هوا گرم و مرطوب است محفظه موتور را تهویه کنید چرا که این عمل می تواند بدون گرم کردن بیجای محفظه، رطوبت را کاهش دهد.

کنترلی
تهویه هوا با استفاده از ترکیب کنترل کننده های دمایی و رطوبتی بارگذاری الکتریکی را مقرون به صرفه می کند. گرم کن
های ضد چگالش در دینام ها در این گونه استفاده ها اجباری هستند، و باید به یک منبع الکتریکی با اندازه ی مناسب وصلی
شوند و در شرایطی که چالش رخ می دهد، و مولد بی حرکت است فعال باشند.
محفظه باید با دریچه های باز کننده ی فنر-مسدود کننده ی موتور متناسب باشد و این دریچه ها باید بلافاصلهپس از توقف کار دستگاه بسته شده، و با افزایش غیرعادی دما سازگار باشند. تمامی قسمت های محفظه باید یا گالوانیزه شوند، با پودر پوشش داده شوند، و یا با رنگ ضد نمک پوشیده شوند تا از پوسیدگی جلوگیری شود، و باید توجه خاصی بهنقاطی معطوف شود که ممکن است در آن ها رطوبت باقی بماند.