ملاحظات مربوط به انتخاب سوخت ژنراتور

انتخاب گاز طبیعی، دیزل یا LPG در سایزبندی و قابل استفاده بودن ژنراتور تأثیر می گذارد.

دیزل diesel

-سوخت دیزلی برای تجهیزات استند بای و اضطراری توصیه می گردد. استاندارد D-2.NO ASTMD975 در
رتبه بندی سوخت دیزل برای عملکرد خوب استارت و افزایش طول عمر موتور توصیه می گردد.
-ذخیره سازی سوخت در سایت باید فراهم گردد ولی در هر حال مخزن ذخیره ی سوخت نباید بیش از اندازه بزرگ
باشد. سوخت دیزل حداکثر تا ۲ سال در مخزن دوام می آورد بنابراین مخزن باید براساس گردش سوخت بر طبق
جدول زمان بندی و آزمایش سوخت در طی این مدت سایزبندی شود. ممکن است نیاز به افزودن میکروب کش
باشد در صورتی که گردش سوخت پایین است و یا شرایط رطوبتی بالا سبب رشد میکروب های سوخت می شود.
-میکروب های موجود در سوخت می توانند سبب مسدود شدن فیلتر سوخت و یا آسیب موتور شوند.

• شرایط آب و هوایی سرد – از استاندارد سوخت D-I.NO Eremium باید مورد استفاده قرار گیرد در هنگامی
که دمای محیطی زیر دمای انجماد می باشد. گرم کردن سوخت ممکن است ضروری باشد. برای جلوگیری از
مسدود شدن فیلترهای سوخت در دماهای زیر نقطه ی ابر سوخت. تقریباً (-6″F”20)C برای استاندارد NO.
NO.1-D استاندارد برای” 26-) C) -15* F وD-2
• ممکن است شرایط تخلیه قابل استفاده باشد.

ژنراتور VOLVO

گاز طبیعی

• برای اکثر سایت ها نیاز به ذخیره سوخت در- سایت نمی باشد.
• گاز طبیعی در صورت در دسترس بودن و دارا بودن جریان و فشار مناسب انتخابی با صرفه ی اقتصادی
است.
• یک مخزن سوخت G با حمایتی برای موارد اضطراری می باشد.
• گاز طبیعی در دستگاه های خاصی قابل استفاده است. در هر حال آنالیز سوخت و مشاوره با سازنده ی
موتور برای تعیین کاهش احتمالی توان یا آسیب به موتور به دلیل احتراق ضعیف، بد سوزی به دلیل
احتراق انفجاری و یا خوردگی ضروری است.
• احتراق انفجاری و آسیب به موتور ممکن است به دلیل افزودن موقتی بوتان برای حفظ فشار خطا باشد.
موتورهای گاز طبیعی نیاز به گاز تمیز، خشک و با کیفیت برای تولید نیرو و اطمینان از طول عمر مفید
موتور دارند.
• پایداری فرکانسی ژنراتورهای احتراق جرقه ای به خوبی ژنراتورهای دیزل نیست. پایداری فرکانسی مناسب
در هنگام تولید نیروی مداوم UPS اهمیت دارد.
• شرایط آب و هوایی سرد – در دماهای محیطی زیر F”20)C-) 7 موتورهای احتراق جرقه ای نسبت
به موتورهای دیزل معمولاً راحت تر استارت شده و سریع تر زیر بار می روند.

LPG گاز مایع

• دسترسی محلی به LPG قبل از انتخاب ژنراتور LPG باید مورد بررسی قرار گیرد.
• ذخیره ی سوخت در سایت باید تأمین گردد. LPG را می توان به صورت نامحدود ذخیره کرد.
• پایداری فرکانسی موتورهای احتراق جرقه ای به خوبی موتورهای دیزلی ژنراتور نیست. این مسأله در هنگام تولید

  • شرایط آب و هوایی سرد – یا مخزن ذخیره ی GPرآباید طوری سایزبندی شود که میزان تبخیر مورد نیاز را در
    پایین ترین شرایط دمای محیطی محتمل بدهد و یا هیتر تبخیر کننده باید تهیه شود.