ژنراتور گازی و ژنراتور گازی خانگی

گاز طبیعی یک سوخت فسیلی است و عمدتا برای گرم کردن اماکن مسکونی و تجاری و ژنراتور گازی استفاده می شود، به عنوان سوخت استفاده می شود و برای تولید برق استفاده می شود. گاز طبیعی یک مخلوط گاز طبیعی و قابل احتراق است و عمدتاً از متان بسیار قابل اشتعال تشکیل شده است.

ژنراتور گازی

گاز طبیعی احتراق کم انتشار و بدون باقیمانده را نشان می دهد. انتشار CO2 کمتر از روغن گرمایشی است و ارزش حرارتی حدود 13 کیلووات ساعت بر متر مکعب کمتر از گاز مایع است. گاز طبیعی سبک تر از هوا است و به سرعت تبخیر می شود.

با در نظر گرفتن شرایط چارچوب مناسب، گاز طبیعی یک گزینه ارزان و سازگار با محیط زیست برای سوخت‌گیری خودروهای تجاری و یک منبع انرژی مهم در خانه، برای تولید گرما و پخت و پز است.

LPG به عنوان یک محصول جانبی پالایش نفت و به عنوان یک گاز مرتبط در استخراج نفت و گاز طبیعی رخ می دهد و بنابراین یک سوخت فسیلی نیز می باشد. علاوه بر اهداف گرمایش و پخت و پز، به عنوان سوخت برای وسایل نقلیه با موتور اتو نیز عمل می کند . LPG تمیز، بی بو و مایع در فشار معمولی یا کم است – به عنوان مثال سیلندرهای گاز کمپینگ.

این حامل انرژی همچنین دارای احتراق کم آلاینده و بدون پسماند است. انتشار CO2 کمتر از روغن گرمایشی است، اما ارزش حرارتی حدود 28 کیلووات ساعت بر متر مکعب بیشتر از گاز طبیعی است.

در حالی که گاز طبیعی عمدتاً از طریق شبکه خط لوله در دسترس است، گاز مایع را می توان با تانکر جاده ای تحویل داد یا در بطری (یا کارتریج) خریداری کرد.

LPG در بطری های 5 کیلوگرمی، 11 کیلوگرمی و 33 کیلوگرمی در دسترس است و یک بطری 11 کیلوگرمی حاوی تقریباً 21.6 لیتر LPG است.

ژنراتور گازی خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

ژنراتور وسیله ای است که می تواند برق خانه، محل کار یا زمانی که در حال حرکت هستید را تامین کند. علیرغم آنچه از نام آن پیداست، ژنراتورها برق تولید نمی کنند. در عوض، نوع دیگری از انرژی را می گیرند و آن را به برق تبدیل می کنند. ژنراتورها از منابع سوختی مانند بنزین، گازوئیل یا گاز طبیعی برای تولید برق استفاده می کنند.

ژنراتور خانگی

با یک ژنراتور، می‌توانید در مواقع اضطراری، کمپینگ خود را نیرو دهید، دستگاه‌های تلفن همراه خود را شارژ کنید یا لوازم خانگی ضروری را راه‌اندازی کنید. آنها از ژنراتورهای کوچک قابل حمل ایده آل برای کمپینگ تا ژنراتورهای آماده به کار بزرگ که اساساً واحدهای دائمی خارج از خانه هستند، متغیر هستند.

 

اطلاعات در مورد ژنراتور گازی

مولد گاز طبیعی

اگر اتصال گاز در دسترس باشد، ژنراتور اضطراری گاز طبیعی به ویژه برای گرم کردن اماکن مسکونی و تجاری مناسب است.

برخلاف مولد برق گاز مایع، هزینه های عملیاتی تا حدودی ارزان تر است.

ژنراتور خانگی

 

مولد برق LPG

مولد گاز مایع همچنین برای گرم کردن محل زندگی و تجاری مناسب است، به خصوص اگر اتصال گاز وجود نداشته باشد .

کاربران آگاه از محیط زیست و تمرین گرا، مولد برق گاز را ترجیح می دهند، به ویژه در هنگام کمپینگ، زمانی که منابع انرژی موجود مانند به عنوان مثال. B. گاز پروپان، برای راه اندازی یک کوره گاز و یا مصرف کنندگان دیگر در دسترس هستند.

در خانه های متحرک، ژنراتور گاز را می توان به عنوان مدل کف یا مستقیماً در داخل وسیله نقلیه استفاده کرد. برخلاف گذشته، مولد برق امروزی دیگر چندان بلند نیست، اما معیار توسعه نویز همچنان باید در تصمیم خرید گنجانده شود، تا بعداً هیچ عواقب ناخوشایندی ژنراتور برق اضطراری انتخاب شده را زیر سوال نبرد.

پروپان مایع یا گاز طبیعی: مزایا / معایب هر کدام چیست؟

پاسخ: اگر یک خط گاز طبیعی در حال حاضر به خانه شما راه دارد و می توانید واحد را در نزدیکی خود قرار دهید، هزینه نصب را کاهش می دهد. در حال حاضر، هزینه گاز طبیعی کمتر از پروپان است و منبع سوخت بی پایانی را فراهم می کند، مگر اینکه شرکت برق نیاز به قطع گاز داشته باشد. پروپان مایع ژنراتور شما را قادر می‌سازد تا یک مزیت قدرت جزئی ارائه دهد (یک واحد 20 کیلوواتی در صورتی که انرژی آن از گاز طبیعی تامین شود ممکن است به عنوان 18 کیلووات درج شود)، اما ما در برخی مناطق شاهد کمبود پروپان بوده‌ایم. اما از طرف دیگر، اگر مقامات سرویس گاز طبیعی را تعطیل کرده باشند، یک ژنراتور با سوخت پروپان تا زمانی که پروپان تمام شود به کار خود ادامه خواهد داد.

*خطر:  

نصب مولد گاز در اتاق های دربسته (از جمله خانه های سیار) نیاز به تهویه کافی و رعایت مقررات دارد!

مزایای:

  • ماندگاری تقریبا نامحدود سوخت
  • احتراق بدون باقی مانده
  • گاز بطری موجود است
  • هزینه های مصرف کننده ارزان
  • جابجایی ایمن و تمیز سیلندرهای گاز
  • معمولاً سنگدانه های کوچک با وزن کم
  • بدون تردید کاربراتور پس از توقف طولانی تر
  • شارژ باتری روی برد

معایب:

  • توسعه نویز => راه حل اینورتر، عایق صدا
 

LPG مورد علاقه ما:

در حال حاضر توصیه ها در حال بررسی هستند!

 ژنراتور اضطراری هیبریدی را می توان با بنزین یا گاز مایع (LPG) کار کرد.

مزایای:

  • مولد برق هیبریدی با 2500 وات – قدرتمند
  • جابجایی بین گاز کمپینگ (LPG) و بنزین نیز در حین کار امکان پذیر است
  • انتشار صدا و بو کم
  • ایده آل برای کمپینگ و قایق

معایب:

  • هزینه سوخت بالاتر (قیمت سوخت) – هنگام کار با بنزین
  • برخورد خطرناک با بنزین “بسیار قابل اشتعال” – هنگام کار با بنزین
  • عملکرد ممنوع در داخل ساختمان – با کارکرد بنزین
  • هزینه های احتیاطی و نگهداری به دلیل فرآیند پیری سوخت – با عملیات بنزین
  • آلایندگی – هنگام کار با بنزین

انواع ژنراتور

هنگام خرید ژنراتور، ابتدا باید نوع ژنراتور مورد نظر خود را تعیین کنید. انواع اصلی ژنراتورهای قابل حمل، ژنراتورهای اینورتر و ژنراتورهای آماده به کار هستند.

انواع  ژنراتور

ژنراتور قابل حمل

ژنراتورهای قابل حمل اغلب دارای چرخ هستند و به راحتی می توان آنها را برای رساندن برق به همه جا حرکت داد. مدل‌های کوچک‌تر را می‌توان به‌جای چرخ‌دار، دستی کرد، که باعث می‌شود آنها حتی متحرک‌تر شوند. می توانید در سفرهای کمپینگ از یک ژنراتور قابل حمل برای شارژ دستگاه های تلفن همراه، روشن کردن اجاق گاز یا روشن نگه داشتن چراغ ها پس از غروب خورشید استفاده کنید. ژنراتورهای قابل حمل معمولاً با بنزین کار می کنند و مقرون به صرفه تر از ژنراتورهای آماده به کار هستند . با این حال، این ژنراتورها نمی توانند همان مقدار انرژی تولید کنند.

ژنراتور اینورتر

در بین ژنراتورهای اینورتر ، هم ژنراتورهای کامل خانگی و هم ژنراتورهای قابل حمل وجود دارد، اما در نحوه تولید برق متفاوت هستند. یک ژنراتور معمولی برق را در یک فاز تولید می کند و نمی تواند جریان ثابتی را حفظ کند. ژنراتورهای اینورتر در سه فاز الکتریسیته تولید می کنند و انرژی پایداری را ایجاد می کنند. به همین دلیل برای استفاده در لوازم الکترونیکی حساس مانند گوشی و لپ تاپ مناسب است. به لطف خروجی انرژی پایدار، ژنراتورهای اینورتر نیز بی‌صداتر کار می‌کنند.

ژنراتور آماده به کار

قیمت بالای یک ژنراتور آماده به کار آن را در دسته بندی کاملاً متفاوتی نسبت به ژنراتورهای قابل حمل قرار می دهد. در حالی که می توانید یک ژنراتور قابل حمل حمل کنید، یک ژنراتور آماده به کار یک ویژگی نیمه دائمی خانه است. این ژنراتورها دارای یک مخزن سوخت بزرگ و یک موتور بسیار کم مصرف هستند که می تواند برق کل خانه را در مواقع اضطراری تامین کند. اگر برق شما قطع شود، ژنراتور آماده به کار به طور خودکار روشن می شود.

ژنراتور آماده به کار

ژنراتورهای آماده به کار خانگی یا قابل حمل؟

دو نوع ژنراتور وجود دارد: آماده به کار خانگی و قابل حمل. هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند، بنابراین بر اساس موقعیت جغرافیایی خانه خود و میزان برق مورد نیاز خود در صورت خاموش شدن چراغ ها، تصمیم آگاهانه بگیرید.

ژنراتورهای آماده به کار خانگی

اینها به طور دائم در خارج از خانه و در حالت آماده باش باقی می مانند. آنها بر روی یک منبع سوخت موجود – اعم از پروپان مایع یا گاز طبیعی – کار می‌کنند و می‌توانند وات کافی تولید کنند تا خانه شما را در چند ثانیه پس از قطع برق، دوباره انرژی بخشد. دلیل آن این است که ژنراتور دائمی در ارتباط با یک کلید انتقال برای نظارت بر ولتاژ برق ورودی کار می کند. هنگامی که برق خانه شما قطع می شود، سوئیچ انتقال برق را قطع می کند و یک خط برق جدید را از ژنراتور وصل می کند تا در عرض چند ثانیه برق را بازیابی کند.

با توجه به مقدار زیادی برقی که ژنراتورهای آماده به کار دائمی قادر به ارائه آن هستند، قیمت بالایی دارند. با این حال، هزینه در طول چند سال گذشته کاهش یافته است و آنها را مقرون به صرفه تر کرده است. علاوه بر این، برقکاران دارای مجوز باید این ژنراتورها را نصب کنند و شرکت برق محلی شما باید مطلع شود که شما یک سیستم پشتیبان در محل دارید. با این حال، اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دائماً شاهد قطع برق است ، این نوع ژنراتور ممکن است گزینه خوبی باشد و بهترین آماده سازی ممکن را می توان با پول خریداری کرد. همچنین، اگر در آب و هوای دائماً بسیار سرد و با طوفان یخ زندگی می‌کنید، این ژنراتور ممکن است برای تامین برق کوره و بخاری آب گرم شما مفید باشد تا در صورت قطعی برق طولانی‌مدت، خانه شما گرم نشود و لوله‌های شما یخ نزند. .

ژنراتورهای قابل حمل

ژنراتورهای قابل حمل گزینه مقرون به صرفه تری هستند، زمانی که تنها به چند مورد الکتریکی حیاتی در هنگام قطع برق نیاز است. این ژنراتورها کوچکتر هستند و می توان آنها را از گاراژ خارج کرد. سوخت اصلی آنها بنزین است، بنابراین هرگز نباید در داخل خانه یا هر منطقه بسته ای که گاز مونوکسید کربن مرگبار در آن تجمع می یابد، استفاده شود.

توصیه می شود که آشکارسازهای مونوکسید کربن با باتری را در داخل خانه طبق دستورالعمل سازنده نصب کنید. هنگام سوخت رسانی به یک ژنراتور قابل حمل با سوخت بنزینی مراقب باشید. وقتی دستگاه در حال کار یا گرم است هرگز سوخت اضافه نکنید. اگر مخزن بیش از حد پر شود، سوخت می تواند روی موتور داغ سرریز شود و باعث آتش سوزی یا انفجار شود. همیشه ژنراتور را فقط زمانی روشن یا متوقف کنید که هیچ بار الکتریکی وصل نشده باشد.

سیم های اتصال را می توان به ژنراتورهای قابل حمل وصل کرد و در داخل آن کار کرد تا وسایل کوچکتری مانند یخچال، پمپ پمپ ، کوره، بخاری آب گرم، لامپ ها، تلویزیون ها و کامپیوترها را تامین کند.

برای انتخاب بهترین مولد پشتیبان برای خود و خانواده‌تان، میزان برق مورد نیاز خود را در صورت خاموشی مشخص کنید. بدون چه کاری می توانید برای چند روز انجام دهید؟ آب گرم؟ غذای سرد؟ اطلاعات سازنده هر دستگاه را بررسی کنید تا از میزان وات لوازم مورد نیاز خود مطلع شوید و سپس تعداد آنها را محاسبه کنید. اگر از مصرف انرژی خود آگاه باشید و از محدودیت وات ژنراتور استفاده کنید، ممکن است یک ژنراتور قابل حمل بهترین گزینه شما باشد. بسته به مدل، دستگاه های قابل حمل می توانند بین 2500-4500 وات تولید کنند. با استفاده هوشمندانه از انرژی، همچنان می‌توانید خاموشی را به راحتی تحمل کنید.

به یاد داشته باشید، اتصال یک ژنراتور قابل حمل به طور مستقیم به سیم کشی خانه می تواند برای شما و دیگران کشنده باشد. یک ژنراتور که مستقیماً به سیم‌کشی خانه شما متصل است، می‌تواند به خطوط برق متصل به خانه‌تان «بازگشت» داده و به همسایگان یا کارگران برق آسیب برساند. با کار با یک برقکار ماهر، می توانید یک کلید انتقال دستی را برای اتصال ایمن به مدارهای انتخابی تابلوی برق اصلی خود نصب کنید. اگر یک ژنراتور قابل حمل در حال کار باشد و برق دوباره برقرار شود، برق شرکت برق نمی تواند به مدارهای جدا شده برسد تا زمانی که ژنراتور خاموش شود و سوئیچ انتقال دستی به موقعیت غیر پشتیبان تنظیم شود.

قبل از خرید ژنراتور

مثل همیشه، قبل از خرید ژنراتور تحقیق کنید.

  • تعیین کنید که کدام اقلام الکتریکی در مواقع اضطراری مورد نیاز است.
  • به یاد داشته باشید: خانه‌هایی که دارای دمای انجماد هستند باید در برابر لوله‌های یخ زده محافظت شوند و کوره باید برق اضطراری داشته باشد. خانه هایی در آب و هوای گرم و رطوبت بالا باید از سیستم تهویه مطبوع برای محافظت در برابر آسیب کپک استفاده کنند.
  • برای ذخیره مواد غذایی در فریزر، یخچال و همچنین هر فریزر مستقل باید روی سیستم باشد.
  • اگر قرار است توالت ها شسته شوند، خانه هایی که آب چاه دارند، باید پمپ چاه روی سیستم ژنراتور داشته باشند.
  • مجموع وات مورد نیاز برای تعیین اندازه ژنراتور مورد نیاز است. هر دو وات در حال اجرا و شروع را در نظر بگیرید. یک برقکار می تواند به این تصمیم کمک کند، یا می توانید اطلاعات سازنده هر دستگاه را بررسی کنید.
  • بودجه خود را در نظر بگیرید.