آمادگی اضطراری – چگونه یک ژنراتور قابل حمل برای لوازم خانگی خود انتخاب کنید 7 نکته

چگونه یک ژنراتور قابل حمل برای لوازم خانگی خود انتخاب کنید ? شما هرگز نمی دانید چه زمانی یک طوفان بزرگ رخ می دهد و شما و خانواده تان را بدون برق می گذارد. شرایط اضطراری اتفاق می‌افتد و الگوهای آب و هوای شدید اغلب خانه‌های آمریکایی را بدون برق می‌گذارد. وقتی برق وجود ندارد، یخچال، وسایل آشپزی، وسایل الکترونیکی و حتی وسایل پزشکی شما در دسترس نخواهند بود و در این لحضه به این فکر می کنید با خرید ژنراتور میتوانید در زمان قطعی برق می توانید برق مورد نیاز خود را تعمین کنید .

انتخاب  ژنراتور قابل حمل

در شرایط خاصی که تاریخ مشخصی برای بازگشت برق وجود ندارد، آماده بودن مهم است. هیچ اشکالی ندارد که به آمادگی اضطراری فکر کنید. بیایید در مورد نحوه انتخاب یک ژنراتور قابل حمل برای لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی بحث کنیم.

الزامات شما چیست؟

انتخاب مولد اندازه مناسب بستگی به این دارد که چه چیزی را می خواهید نیرو دهید. شما باید بفهمید که برای روشن نگه داشتن وسایل و/یا دستگاه ها به چه میزان وات در حال اجرا و شروع نیاز دارید. وات در حال اجرا تعداد کل واتی است که یک آیتم برای کار کردن نیاز دارد. وات راه اندازی، همچنین به عنوان اوج وات شناخته می شود، چیزی است که وسایل موتوری برای راه اندازی به آن نیاز دارند. برخی از این اقلام یخچال، اره های گرد و کولر گازی هستند.

نحوه انتخاب یک ژنراتور قابل حمل

هنگامی که متوجه شدید که به چه تعداد وات در حال اجرا و وات راه اندازی از یک ژنراتور نیاز دارید، آماده هستید که برای یک ژنراتور خرید کنید. شما می خواهید به دنبال ژنراتوری باشید که زمان کار مناسبی داشته باشد، خروجی های کافی برای وسایلی که نیاز به برق، قابلیت حمل و در نهایت مجموعه سیم دارند، داشته باشد.

نیازهای وات خود را تعیین کنید

در اینجا یک راهنمای سریع چهار مرحله ای آورده شده است که به شما کمک می کند تعیین کنید که نیازها و نیازهای وات شما چیست:

  • دستگاه ها یا وسایلی را که می خواهید همزمان روشن کنید انتخاب کنید.
  • وات در حال اجرا و وات شروع را برای هر وسیله یا دستگاه یادداشت کنید. این اطلاعات در کتابچه راهنمای مالک موجود است.
  • وات برق وسایلی را که انتخاب کرده اید جمع کنید. ژنراتوری که شما نیاز دارید ژنراتوری است که کل وات جاری را تولید می کند.
  • در نهایت، دستگاهی را با بالاترین وات شروع پیدا کنید. این عدد را به کل وات در حال اجرا اضافه کنید. شما به یک ژنراتور نیاز دارید که کل وات شروع را تولید کند.

اگر هنوز در مورد نحوه محاسبه وات خود سردرگم هستید، کاربرگ‌های آنلاینی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید و به شما در درک آن کمک کند. این ایده خوبی است که آن را پرینت بگیرید و ذخیره کنید تا بتوانید برای زمانی که در حال خرید ژنراتور هستید به آن دسترسی داشته باشید.

زمان اجرای ژنراتور را پیدا کنید

اکثر ژنراتورها می توانند تا 16 ساعت کار کنند. یک ژنراتور طولانی‌تر به معنای سوخت‌گیری کمتر با گذشت روز است. جستجوی ژنراتوری که با نیم مخزن بنزین تا 10 ساعت کار کند بهترین گزینه شماست. حتماً راهنمای مالک آن را برای نکات زمان اجرا بررسی کنید.

تعداد پریزهای مورد نیاز را مشخص کنید

مطمئن شوید که یک ژنراتور با تعداد پریزهایی که نیاز دارید انتخاب کنید. همچنین مطمئن شوید که آنها از نوع مناسب سیم های دستگاه شما هستند. اگر وسایلی مانند کوره یا سیستم خنک کننده را تغذیه می کنید، ممکن است یک ژنراتور با 30 آمپر بخواهید.

قابلیت حمل ژنراتور را ارزیابی کنید

یک ژنراتور قابل حمل با چرخ یا دسته تاشو خریداری کنید. از آنجایی که ژنراتورها معمولاً سنگین هستند، این ویژگی ها قابلیت حمل و ذخیره سازی را بسیار آسان تر می کند.

نوع مجموعه بند ناف را انتخاب کنید

برخی از ژنراتورهایی که ممکن است با آنها برخورد کنید دارای یک مجموعه سیم سنگین هستند. این به شما پریزهایی برای حداکثر چهار وسیله اضافی روی سیم ژنراتور می دهد. این همچنین به این معنی است که نیاز به سیم کشی را از بین می برد.

نکات ایمنی ژنراتور را رعایت کنید

ناگفته نماند که رعایت استانداردهای عملکرد ایمن برای خانه و خانواده شما مهم است. صلیب سرخ آمریکا یک سری نکات ایمنی ژنراتور را ارائه می دهد که برخی از آنها عبارتند از:

ژنراتور قابل حمل را در داخل خانه راه اندازی نکنید. حتی در مناطقی با تهویه مناسب، مونوکسید کربن همچنان می تواند به خانه شما نفوذ کند.

  • با سوخت با احتیاط رفتار کنید. چه ژنراتور شما با گازوئیل یا گاز معمولی کار کند، مطمئن شوید که روی لباس شما نریزد. پس از آن دست های خود را بشویید.
  • ژنراتور را خشک و خارج از زمین نگه دارید. یک سکوی محکم در زیر آن قرار دهید تا ثابت بماند و از مناطق مرطوب دور بماند.
  • هر کاری که انجام می دهید، ژنراتور را به یک پریز معمولی وصل نکنید. این می تواند باعث قطع برق یا حتی آتش سوزی شود.

انتخاب ژنراتور مناسب برای نیاز خانوارتان به این موضوع بستگی دارد که بدانید چقدر وات و آمپر مورد نیاز است. لازم نیست متخصص باشید، اما دانش اولیه لوازم خانگی کمک می کند. متوجه خواهید شد که ژنراتورهای زیادی در دسترس هستند. هر کدام دارای ویژگی‌ها، آمپرها، سیم‌ها و زمان کار متفاوتی هستند.

هنگامی که مجموع وات شروع و کارکرد خود را به دست آوردید، می توانید ژنراتوری را انتخاب کنید که برای نیازهای خانواده شما مناسب تر است. هنگامی که ژنراتور خود را انتخاب کردید، حتماً دستورالعمل‌های استفاده مناسب را دنبال کنید. در نهایت، بدانید که ژنراتورها نباید به جای برق معمولی استفاده شوند. آنها بهترین استفاده را در مواقع اضطراری دارند.