ژنراتور سازگار با CARB چیست؟

هنگامی که برق قطع می شود، خرید ژنراتور قابل حمل می تواند برق پشتیبان خانه یا محل کار شما را تامین کند. ژنراتورها موتورهای احتراق داخلی هستند که بسیار شبیه موتورهای خودرو هستند. اما به‌جای حرکت دادن وسایل نقلیه، برق تولید می‌کنند که می‌تواند چراغ‌ها، پنکه‌ها، بخاری‌ها یا سایر وسایل را در هنگام قطع برق روشن کند و ما در این مقاله به CARB چیست میردازیم.  

ژنراتور سازگار با CARB

مانند هر موتوری که سوخت قابل احتراق می سوزاند، ژنراتورهای برق می توانند دودهای سمی تولید کنند که در اتمسفر آزاد می شوند. و در ایالت کالیفرنیا، اینجاست که CARB وارد می شود.

CARB چیست و چه کاربردی دارد؟

در این مورد، CARB هیچ ربطی به کاربراتور ندارد (اگرچه در مورد موتورها این حدس خوبی است). همه چیز مربوط به دولتی است که دهه هاست برای حفظ و بهبود کیفیت هوای خود می جنگد.

CARB چیست؟

CARB مخفف عبارت California Air Resources Board است ، سازمان ایالتی که مسئول حفظ هوای پاک در کالیفرنیا است. CARB که در سال 1967 (سه سال قبل از آژانس حفاظت از محیط زیست) تأسیس شد، بر تلاش‌های کنترل آلودگی هوا در کالیفرنیا نظارت می‌کند. ماموریت آن جمع آوری داده های کیفیت هوا، کاهش آلاینده های هوا و توسعه برنامه هایی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. 

چهارده ایالت دیگر مقررات CARB را تصویب کرده اند. اینها عبارتند از کلرادو، کانکتیکات، دلاور، مین، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، اورگان، پنسیلوانیا، رود آیلند، ورمونت و واشنگتن.

CARB چه کاری انجام می دهد؟

به زبان ساده، CARB تلاش می کند آلودگی هوای کالیفرنیا ناشی از این گازهای مضر در جو را محدود کند:

  • مونوکسید کربن – گاز بی رنگ و بی بو، CO می تواند باعث سرگیجه، گیجی، سردرد، استفراغ، درد قفسه سینه و حتی مرگ شود. آشکارسازهای CO به کاهش این خطر کمک می کنند. خطر مسمومیت با CO این است که چرا نمی خواهید ژنراتور را در خانه یا گاراژ خود قرار دهید. 
  • اکسیدهای نیتروژن – این هفت گاز و ترکیبی هستند که از اکسیژن و نیتروژن ساخته شده اند که به اختصار NOx نامیده می شوند. یکی از آنها اکسید نیتروژن یا “گاز خنده” است که به گرم شدن کره زمین کمک می کند. رایج ترین آنها اکسید نیتریک و دی اکسید نیتروژن هستند.
    اکسیدهای نیتروژن نیز توسط سیگار تولید می شود و در سوخت موشک یافت می شود. آنها به تشکیل مه دود کمک می کنند. قرار گرفتن در معرض آن می تواند باعث سرفه، خفگی، سوزش چشم/پوست و سردرد شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به آسم و عفونت تنفسی شود.
  • اکسیدهای گوگرد – اکسیدهای گوگرد همچنین باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی می شود. تنفس دی اکسید گوگرد می تواند باعث حملات آسم و سایر مشکلات تنفسی شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به بیماری های تنفسی و تشدید بیماری قلبی شود.
    ترکیبات شیمیایی این گروه نه تنها باعث ایجاد مشکلات سلامتی در انسان می شود. آنها می توانند به محیط زیست نیز آسیب برسانند. اکسیدهای سولفوریک با سایر مواد واکنش داده و باران اسیدی تولید می کنند. و در غلظت های بالا می توانند رشد درختان و سایر گیاهان را متوقف کنند . 
  • گازهای آلی فعال – این گازها شامل دی اکسید کربن، بخشی طبیعی از اکوسیستم سیاره است که گیاهان در فتوسنتز استفاده می کنند. با این حال، این گاز نیز یک گاز گلخانه ای است که از سوختن سوخت های فسیلی در جو ایجاد می شود.
    CO2 بیش از حد می تواند کیفیت هوا را با حذف اکسیژن از جو کاهش دهد. نتایج می تواند شامل خستگی، سردرد و تنفس سخت باشد.
  • ذرات معلق – ذرات معلق ترکیبی از ذرات جامد و قطرات مایع هستند که توسط مواد شیمیایی مختلف تولید می شوند. برخی از آنها میکروسکوپی هستند. دیگران، به اندازه کافی بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح دیده می شوند. ذرات متداول شامل دوده، دود، گرد و غبار و کثیفی هستند. آنها می توانند باعث ایجاد آسمان مه آلود و مشکل در تنفس، حتی ورود به جریان خون شما شوند.

برای بهبود شاخص کیفیت هوا، CARB تمام موتورهایی را که در حالت سوختن بنزین، دیزل، گاز طبیعی یا پروپان هستند، تنظیم می کند. اینها شامل اتومبیل، کامیون، نیمه، تراکتور، ماشین چمن زنی، اره برقی، ماشین آلات سنگین – و، بله، گاز، پروپان و ژنراتورهای دیزلی است. 

CARB چه تفاوتی با EPA دارد؟

آژانس حفاظت از محیط زیست آژانس نظارت بر محیط زیست برای دولت فدرال است. EPA دستورالعمل های خاص خود را برای ساخت، فروش و واردات موتورهای احتراق داخلی در ایالات متحده دارد.

مقررات کیفیت هوا EPA ممکن است با دستورالعمل های CARB همپوشانی داشته باشد یا نباشد. قوانین CARB معمولاً سخت‌تر از قوانین EPA هستند. این بدان معنی است که اگر در کالیفرنیا زندگی می کنید، اغلب برای رعایت مقررات EPA کافی نیست. شما همچنین باید از قوانین تعیین شده توسط CARB پیروی کنید. 

بسیاری از ژنراتورها با عنوان “سازگار با کربوهیدرات” برچسب گذاری شده اند. حتی اگر در کالیفرنیا زندگی نمی کنید به دنبال آن باشید. آنها برای محیط زیست بهتر هستند و برای استفاده در همه جای ایالات متحده قانونی هستند.

ژنراتور سازگار با CARB چیست؟

هیئت منابع هوایی کالیفرنیا برای ابداع و اعمال محدودیت در انتشار گازهای گلخانه ای مضر ایجاد شد. ژنراتورها موتورهایی هستند که سوخت های قابل احتراق را می سوزانند. جلوگیری از ورود چنین گازهای گلخانه ای به هوا در حین کار غیرممکن است. این حقایق یک موقعیت “سنگ و سخت” ایجاد کرد که CARB مجبور شد به آن رسیدگی کند.

برای متعادل کردن این نیروهای متضاد، CARB معیارهایی را برای موتورهای کم مصرف که می توانند کمترین آلاینده را تولید کنند، ترسیم کرد. این منجر به ساخت و صدور گواهینامه ژنراتورهای سازگار با CARB شد.

یک ژنراتور سازگار با CARB کارآمدتر کار می کند و انتشار گازهای گلخانه ای کمتری نسبت به ژنراتورهای غیر منطبق با CARB تولید می کند. این باعث کیفیت بهتر هوا می شود. از آنجایی که استانداردهای CARB از اکثر آنها سخت‌تر است، ژنراتورهای منطبق با CARB به عنوان سازگارترین و ایمن‌ترین ژنراتورهای موجود با محیط زیست شناخته می‌شوند.

چرا یک ژنراتور باید با CARB سازگار باشد؟

ژنراتورها باید با CARB مطابقت داشته باشند تا مردم بتوانند بدون تخریب محیط زیست یا سلامت خود از نیروی آماده به کار استفاده کنند. در اینجا یک مثال است: 

آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا یک تهدید همیشگی و فزاینده است. 15 مورد از 20 آتش سوزی مخرب در تاریخ این ایالت از سال 2000 رخ داده است. بنابراین شرکت های برق گاهی اوقات خطوط خود را خاموش می کنند تا احتمال جرقه آتش سوزی را کاهش دهند. 

اما از دست دادن طولانی مدت قدرت برای افراد آسیب پذیر خطرناک است. همچنین عملیات بیمارستان ها، آتش نشانی ها، ایستگاه های پلیس، تاسیسات آب، پمپ بنزین ها، فروشگاه های مواد غذایی و سایر ارائه دهندگان خدمات عمومی را مختل می کند. 

در نتیجه، مقررات CARB به ژنراتورهای پشتیبان اجازه می دهد تا برق از دست رفته شبکه را جایگزین کنند. اما از آنجا که آنها سوخت های قابل احتراق را با انتشار گازهای گلخانه ای سنگین می سوزانند، ژنراتورها می توانند کیفیت هوا را کاهش داده و سلامت عمومی را به خطر بیندازند.

ژنراتورهای منطبق با CARB همه این مسائل را به یکباره برطرف می‌کنند و در نتیجه مزایای زیست‌محیطی، بهداشتی و مالی به همراه دارند. حتی اگر در کالیفرنیا زندگی نمی‌کنید، انتخاب یک ژنراتور سوخت سازگار با CARB می‌تواند مزایایی در این زمینه‌ها داشته باشد :

  • قدرت پاک‌تر و ماندگارتر – هر تجهیزات برقی می‌تواند در هنگام قطع برق، برق آماده به کار تولید کند. ژنراتورهای منطبق با CARB برای تامین انرژی پاک تر برای مدت طولانی تر ساخته شده اند. 
  • کاهش آلودگی هوا – کاربران در صورت نیاز به برق پشتیبان در هنگام قطع، مجبور نیستند محیط خود را قربانی کنند.
  • خطرات سلامتی کمتر – موتورهای ژنراتور تمیزتر برای افراد مبتلا به بیماری های تنفسی یا قلبی خطر کمتری برای سلامتی دارند.
  • بدون خطر تحریم – خرید یا فروش یک ژنراتور ناسازگار می تواند جریمه شود. مقدار بستگی به مقررات ایالتی، منطقه ای یا محلی دارد.
  • قطعات ماشین آلات با کیفیت بالاتر – قطعات برای ژنراتورهای سازگار با CARB برای افزایش بهره وری سوخت، قابلیت اطمینان و تمیزترین عملیات ممکن ساخته شده اند.

چگونه CARB ژنراتورها را تنظیم می کند؟

مقررات CARB برای ژنراتورهای ثابت و قابل حمل با همکاری مناطق هوایی محلی ایالت ایجاد شد . این مناطق مسئول حفاظت از کیفیت هوای منطقه هستند. 

مقررات CARB به دنبال محدود کردن موتورهای کوچک خارج از جاده (اغلب به عنوان SORE) از انتشار آلاینده ها در جو است. اینها آلودگی را از سه منبع کنترل می کنند:

  • انتشارات اگزوز – سوزاندن ناکارآمد سوخت فسیلی منجر به انتشار گازهای خروجی اگزوز می شود که حاوی بیشتر آلاینده های ذکر شده در بالا است. کاربراتورها، تزریق سوخت، خطوط دریچه میل لنگ و سایر کنترل‌های الکترونیکی سوخت پاک‌تر و کامل‌تر سوخت را تضمین می‌کنند.
  • انتشارات تبخیری – گاز از مخزن یا خطوط سوخت تبخیر می شود و گازهای واکنش پذیر و هیدروکربن ها را با خود به جو می برد. تغییرات در مواد، و همچنین سیستم‌های کپسول کربن یا شیر فشار شکن، به حفظ گاز در داخل موتور کمک می‌کند.
  • نشت – نشت یا نشت سوخت در حین استفاده یا پر کردن مجدد گازهای سمی و هیدروکربن ها را آزاد می کند. طرح ها و استانداردهای به روز شده برای درپوش های سوخت و قوطی های گاز این نوع آلودگی را محدود می کند.

ساخت و صدور گواهینامه موتورهای کوچک و آفرود (SORE)

مقررات CARB اطمینان حاصل می کند که موتورهای کوچک و خارج از جاده ساخته شده اند تا از عملکرد تمیز، بهره وری انرژی، دوام و قابلیت اطمینان اطمینان حاصل کنند.

تولیدکنندگان ژنراتورهای آماده به کار و سایر موتورهای کوچک مسئول دریافت گواهی محصولات خود توسط CARB و EPA هستند. این شامل چندین مرحله است:

  1. ابتدا، تولیدکنندگان در EPA و CARB ثبت نام می کنند.
  2. سپس موتورهای خود را به خانواده اگزوز و خانواده تبخیری بسته به اجزای سازنده گروه بندی می کنند. 
  3. آنها هر موتور را با توجه به مشخصات مقررات تست می کنند و نتایج آزمایش را ثبت می کنند. سپس آنها اسناد حاصل را به CARB و EPA ارسال می کنند.
  4. اگر موتوری تست های لازم را پشت سر بگذارد، گواهینامه EPA و CARB را دریافت می کند.
  5. سازندگان هر موتور را بر حسب نیاز بر روی یک برچسب کنترل آلایندگی برچسب گذاری می کنند.
  6. هنگامی که یک موتور گواهی و برچسب گذاری شد، سازنده می تواند فروش آن را در کالیفرنیا آغاز کند.

خرید و استفاده از موتورهای کوچک و آفرود (SORE)

برای مصرف کنندگان، مسئولیت رعایت CARB عمدتاً در خرید ژنراتور است نه استفاده از آن. ژنراتورهای آماده به کار کوچک و سایر موتورهای کوچک باید دارای گواهینامه CARB باشند تا به طور قانونی در کالیفرنیا فروخته شوند. 

CARB محدودیتی برای استفاده از ژنراتورهای پشتیبان تایید شده در صورتی که به اندازه کافی کوچک باشند، اعمال نمی کند. اما اغلب این موارد هنوز مشمول الزامات مناطق هوایی محلی هستند. این می تواند شامل الزامات مجوز، محدودیت های انتشار و محدودیت های عملیاتی باشد. 

کوچکترین ژنراتورهای قابل حمل کمتر از 50 اسب بخار نیز معمولاً از قوانین منطقه هوایی مستثنی هستند. مالکان باید با منطقه هوایی خود بررسی کنند تا تعیین کنند که آیا محدودیت های استفاده یا الزامات مجوز در ژنراتور آنها وجود دارد یا خیر.

در طول خاموشی های اضطراری، ژنراتورها می توانند بسیار مهم باشند. این مهم است که بدانید چه نوع از آنها را می توانید کار کنید و چه قوانینی را باید در هنگام استفاده از آنها رعایت کنید. 

برای مطالعه مقررات انواع مختلف ژنراتورها در کالیفرنیا، به بخش ژنراتور در وب سایت CARB مراجعه کنید . کاربران همچنین باید با منطقه هوایی خود تماس بگیرند (کالیفرنیا 35 مورد از آنها را دارد ) تا مطمئن شوند که با الزامات مجوز مطابقت دارند.  

چگونه می توانید تشخیص دهید که یک ژنراتور با CARB سازگار است؟

برای تشخیص اینکه آیا ژنراتور شما با مقررات CARB مطابقت دارد، می توانید از این منابع استفاده کنید:  

  • برچسب آلاینده‌ها – اگر شخصاً مدل‌های ژنراتور را مقایسه می‌کنید، برچسب آلایندگی موتور را روی هر دستگاه بررسی کنید.برچسب روی تجهیزات منطبق با CARB چنین خواهد بود: “این موتور برای [سال] با قوانین EPA EXH/EVP ایالات متحده و کالیفرنیا SORE EXH/EVP مطابقت دارد.” همچنین باید نشانی از سطوح شاخص هوا و دوام انتشار گازهای گلخانه ای وجود داشته باشد .
  • وب سایت سازنده — وب سایت سازنده هر ژنراتور مورد علاقه خود را بررسی کنید. اگر مشخصات آن مطابقت داشته باشد، سازندگان مطابقت CARB را در میان ویژگی ها فهرست می کنند. 
  • فهرست‌های خرده‌فروشی – معمولاً می‌توانید مطابقت با CARB را در میان ویژگی‌های محصول که به‌صورت آنلاین توسط خرده‌فروشان لوازم خانگی فهرست شده‌اند، بیابید. 

اگر ایالت شما به انطباق با CARB برای تجهیزات گازسوز نیاز دارد، قبل از خرید ژنراتور تأیید کنید که دارای گواهینامه CARB است. 

رمزگشایی برچسب های انتشار موتور

اگر تا به حال به برچسب آلاینده های یک ژنراتور یا موتور دیگر نگاه کرده اید و تعجب کرده اید که همه حروف و اعداد به چه معنا هستند، دیگر فکر نکنید. EPA و هیئت منابع هوایی کالیفرنیا از کدهای استاندارد شده برای شناسایی ویژگی های مهم موتورها و آلایندگی آنها استفاده می کنند. 

حفاری زیادی طول کشید، اما ما کد را برای شما شکسته ایم. در اینجا نحوه خواندن کدهای روی برچسب آلایندگی موتور آورده شده است.

برچسب های انتشار موتور

کد خانواده موتور

معمولاً دو کد 8 تا 12 کاراکتری روی برچسب آلایندگی موتور وجود دارد. اولین مورد EF یا کد خانواده موتور است . 

بیایید از این به عنوان مثال استفاده کنیم:

EF: GHNXS.3892AB

EF: = اولین جفت حروف مخفف کلمات “Engine Family” است. هر موتور متعلق به «خانواده‌ای» است که همه اعضای آن دارای ویژگی‌های پیشرانه و آلایندگی یکسان هستند. 

G = اولین حرف بعد از دو نقطه کدی را نشان می دهد که نشان دهنده سال مدل یا سال ساخت موتور است. (G = 2016، H = 2017، J = 2018، و غیره)

HNX = سه حرف بعدی نشان دهنده کد سازنده یا نام شرکت سازنده موتور است. (HNX مخفف Honda، BSX برای Briggs & Stratton، YMX یاماها و غیره است.)

S = تک حرف بعدی نشان دهنده کد بخش صنعت است . (بیشتر ژنراتورهای آماده به کار قابل حمل در بخش موتورهای کوچک غیر جاده ای با جرقه جرقه زیر 19 کیلووات قرار می گیرند که در این کد با حرف S نشان داده شده است.)

0.389 = عدد سه رقمی قبل از یک نقطه اعشار، کد جابجایی موتور را به شما می گوید که بر حسب لیتر یا سانتی متر مکعب اندازه گیری می شود (.389 لیتر برابر با 389 سی سی است).

2 = رقم نهایی نشان دهنده کلاس موتور است. ژنراتورها “موتورهای تجهیزات غیر دستی” با ظرفیت جابجایی کمتر از 100 سی سی تا بیش از 225 سی سی در نظر گرفته می شوند. (کد 2 مخفف موتور تجهیزات غیر دستی با حجم بیش از 225 سی سی است.)

AB = دو حرف آخر کد نشان دهنده نامی است که سازنده برای این خانواده موتور تعیین کرده است.

کد خانواده تبخیری

دنباله دوم حروف و اعداد، EVF یا کد خانواده تبخیری است که ویژگی های خاصی از سیستم سوخت موتور و حفاظت از تبخیر سوخت را توصیف می کند. 

در اینجا یک مثال است:

EVF: CMHNX22A

EVF:  = سه حرف اول قبل از کولون مخفف عبارت «خانواده تبخیری» است که به مجموعه استانداردهایی برای سوخت و سیستم های تبخیری که هر موتور به آن پایبند است اشاره دارد.

C = اولین حرف بعد از کولون مخفف نوع کنترل تهویه است که برای تخلیه دود از سیستم سوخت موتور استفاده می شود. (C مخفف قوطی کربن، S مخزن مهر و موم شده و غیره است.)

M = تک حرف بعدی نشان دهنده نوع مانع مخزن یا ماده ای است که برای عایق بندی مخزن سوخت و نگه داشتن سوخت در داخل آن استفاده می شود. (انواع و کدهای متناظر زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد، مانند M: فلز، P: پلاستیک، C: co-extruded، L: selar، N: نایلون، A: استال، یا O: دیگر)

HNX = همانطور که در کد EF، سه حرف بعدی نشان دهنده کد سازنده یا نام شرکت سازنده موتور است. (HNX مخفف Honda، BSX برای Briggs & Stratton، YMX یاماها و غیره است.)

2 = اولین عدد واحد نشان دهنده کلاس موتور است، درست مانند کد EF. (کد 2 مخفف موتور تجهیزات غیر دستی با حجم بیش از 225 سی سی است.)

2A = عدد و حرف نهایی کد یا شناسه منحصر به فرد سازنده برای این موتور خاص در این خانواده تبخیری است.

ویژگی های یک ژنراتور سازگار با CARB

مقررات مختلف CARB برای مدل ها و انواع سوخت متفاوت اعمال می شود، اما چندین ویژگی برای اکثر ژنراتورهای سازگار با CARB مشترک است. 

  • سوئیچ انتقال – همه ژنراتورها باید از طریق یک کلید انتقال به تاسیسات خود متصل شوند، که برق را با خیال راحت هدایت می کند. ژنراتورهای منطبق با CARB معمولاً برای راه اندازی آسان تر، آماده سوئیچ انتقال هستند.سوئیچ انتقال یک برد کوچک است که به نظر می رسد یک صفحه قطع کننده مدار است . این می تواند خانه شما را به برق شهری یا ژنراتور شما متصل کند، اما نه هر دو را همزمان.سوئیچ تضمین می کند که الکتریسیته فقط در یک جهت جریان دارد. بدون آن، برق می تواند برای سرخ کردن وسایل برقی یا منفجر کردن ژنراتور شما به گردش درآید. حتی می تواند وارد خطوط برق شود و به طور بالقوه باعث برق گرفتگی کارگران تاسیسات در منطقه شود. به همین دلیل است که تغذیه برگشتی غیرقانونی است . سوئیچ های انتقال دستی ارزان تر هستند، اما یک سوئیچ خودکار انتقال را برای شما انجام می دهد. وقتی برق قطع می شود یا دوباره وصل می شود نیازی نیست در خانه باشید. این می تواند ارزش پول اضافی را داشته باشد.
  • رتبه بندی وات – دانستن ظرفیت ژنراتور بسیار مهم است تا بتوانید وسایل برقی آن را محاسبه کنید. هرچه وات ژنراتور قابل حمل شما بیشتر باشد، سیستم ها و وسایل بیشتری می توانید همزمان کار کنید.برای هر دستگاه باید دو عدد متفاوت بدانید: وات در حال اجرا و وات شروع . وات در حال اجرا تعداد وات مورد نیاز برای ادامه کار است. اما برای شروع به کار به دو یا سه ثانیه انرژی اضافی نیز نیاز خواهید داشت. این رقم بالاتر، وات شروع (همچنین موج یا پیک وات) نامیده می شود.اگر میزان وات مورد نیاز دستگاه را نمی دانید، ولت را در آمپر ضرب کنید تا متوجه شوید. در اینجا چند مورد نمونه وجود دارد که ممکن است به برق رسانی نیاز داشته باشید، با وات در حال اجرا و شروع آنها:
    • لامپ 60 وات: 60 وات در حال اجرا / 0 وات راه اندازیتلویزیون، 27 اینچ: 500 وات در حال اجرا / صفر وات راه اندازییخچال: 700 وات در حال اجرا / 2200 وات راه اندازیکامپیوتر با مانیتور 17 اینچی: 800 وات در حال کار / صفر وات راه اندازیماشین لباسشویی: 1150 وات در حال کار / 2250 وات راه اندازیماشین ظرفشویی: 1500 وات روشن / 1500 وات راه اندازیآبگرمکن برقی: 4000 وات در حال اجرا / صفر وات راه اندازی
    برای تعیین میزان وات مورد نیاز، تمام وات های در حال اجرا آیتم هایی را که می خواهید اجرا کنید جمع کنید. سپس، در بالای این، بزرگترین وات شروع اضافی از بزرگترین سیستم ها یا لوازم موجود در لیست خود را اضافه کنید. برای اجرای همه این موارد، به 8710 وات کارکرد، به اضافه وات شروع بزرگترین دستگاه نیاز دارید. 
  • مکانیسم‌های راه‌اندازی چندگانه – بسیاری از ژنراتورها ترکیبی از مکانیسم‌های استارت پس زد، استارت الکتریکی و استارت از راه دور را ارائه می‌کنند. 
    • شما می توانید یک ژنراتور استارت برقی را با فشار یک دکمه یا چرخاندن یک کلید راه اندازی کنید. شروع پس زدن به تلاش فیزیکی (و گاهی اوقات صبر) نیاز دارد. نام دیگر آن یک استارت کششی است، مانند آنچه در ماشین چمن زنی شما وجود دارد.یک ژنراتور راه‌اندازی از راه دور از طریق کنترل از راه دور کار می‌کند، که اگر باران یا برف باشد راحت است. می توانید ژنراتور خود را از داخل خانه یا زیر یک پاسیو سرپوشیده راه اندازی کنید. راه‌اندازهای راه‌دور همچنین دارای چراغ‌های وضعیت هستند تا در صورت بروز مشکل در ژنراتور به شما هشدار دهند.
    برخی از مدل ها تنها یک راه برای راه اندازی ژنراتور ارائه می دهند. مکانیسم‌های شروع چندگانه به شما انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهند.
  • ظرفیت دوگانه سوخت – برخی از ژنراتورها می توانند با گاز یا پروپان تغذیه شوند و عملکرد آنها را بیشتر کند. این می تواند تطبیق پذیری را در صورتی فراهم کند که یک نوع سوخت به راحتی در دسترس باشد و دیگری در دسترس نباشد.یکی از سوخت هایی که در این لیست وجود ندارد ، بنزین است. این فرار است. نمی توان به راحتی در مقادیر زیاد ذخیره کرد. و نمی توان به راحتی با سوخت دیگری استفاده کرد.
  • مخزن سوخت تقویت شده – تبخیر گاز از مخزن سوخت یک روش رایج است که ژنراتورها آلاینده ها را در هوا آزاد می کنند. مدل‌های منطبق با CARB از ساخت و ساز تقویت‌شده یا مواد تصفیه‌شده ویژه برای جلوگیری از تبخیر استفاده می‌کنند. برخی از آنها دارای یک نشانگر سوخت داخلی برای دقت بیشتر هستند. 
  • ساعت سنج – متری که زمان اجرای یک ژنراتور را اندازه می‌گیرد می‌تواند برای برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری و پیگیری دوام انتشار گازهای گلخانه‌ای مفید باشد. این مشخص می کند که یک موتور چند ساعت می تواند کار کند و همچنان مطابقت آلایندگی خود را حفظ کند. نگهداری منظم می تواند این زمان را افزایش دهد. 
  • خاموش شدن اضافه بار کم روغن – بسیاری از ژنراتورها یک ویژگی خاموش شدن خودکار را ارائه می دهند که وقتی سطح روغن خیلی پایین می آید، فعال می شود. برای جلوگیری از آسیب، موتور قبل از گیر کردن خاموش می شود. در برخی از مدل ها، زنگ هشدار به صدا در می آید. 
  • موتور سوپاپ سقفی یا OHV – این موتورها دارای طراحی فشرده تری هستند و توان خروجی بالاتری نسبت به سایر موتورها دارند. سوپاپ های ورودی و خروجی به جای اینکه روی بلوک موتور نصب شوند، در سر سیلندر موتور قرار دارند.
  • پریزهای GFCI – قطع کننده های مدار خطای زمین با خاموش کردن دستگاه در صورت تشخیص خطای زمین، از شوک الکتریکی جلوگیری می کنند. خطای زمین زمانی اتفاق می‌افتد که الکتریسیته به دنبال مسیر دیگری برای زمین خارج از سیم‌های سیستم باشد.این می تواند ناشی از شل شدن اتصالات، سیم کشی نادرست یا فرسوده شدن عایق باشد. در طول خطای زمین، جریان برق به طور چشمگیری افزایش می یابد، زیرا دیگر با سیم کشی محدود نمی شود. یک GFCI هنگامی که هر گونه اختلال در جریان الکتریکی را تشخیص می دهد با قطع برق کار می کند.
  • سرکوب صدا – ژنراتورها به پر سر و صدا بودن بدنام هستند – گاهی اوقات آنقدر پر سر و صدا هستند که قوانین نویز را نقض می کنند و به کاهش شنوایی کمک می کنند.ژنراتورهای اینورتر قابل حمل گران تر هستند، اما سطح نویز را به شدت کاهش می دهند. آنها لرزش داخل محفظه ژنراتور را محدود می کنند و موتور را با سرعت ثابتی کار می کنند. آنها علاوه بر کم صداتر بودن، اغلب کوچکتر، سبکتر و کارآمدتر از ژنراتورهای معمولی هستند. اکثر آنها نیز با CARB سازگار هستند.
  • گارانتی – در صورت نیاز به تعمیر، گارانتی محدود از ژنراتور شما محافظت می کند.

آیا می توانم از یک ژنراتور غیر سازگار با CARB در کالیفرنیا استفاده کنم؟

پاسخ کوتاه در واقع دو پاسخ است: بله، می‌توانید از یکی استفاده کنید – اما نه، نمی‌توانید یکی بخرید. 

قوانین CARB شما را از استفاده از یک ژنراتور غیر منطبق با CARB در کالیفرنیا محدود نمی کند، اگر قبلاً یک ژنراتور دارید. با این حال، شما مجاز به فروش یا خرید ژنراتورهای غیر سازگار با CARB در هر اندازه یا مدلی در ایالت نیستید. 

قبل از اینکه از ژنراتور خود استفاده کنید، با منطقه هوایی خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که می توانید با مجوزها و الزامات عملیاتی آن مطابقت داشته باشید.

نتیجه

استفاده از ژنراتور سازگار با CARB فقط قانون در کالیفرنیا نیست، در کل ایده خوبی است. این می تواند شما را از موادی که خطرات سلامتی دارند، ایمن نگه دارد و همچنین می تواند به محیط زیست نیز کمک کند. قوانین CARB با کاهش آلاینده‌های جو، به محافظت از درختانی که اکسیژن تنفسی ما را تامین می‌کنند، کمک می‌کند. آنها حتی می توانند به محافظت از کلاهک های یخی کمک کنند و از گرم شدن کره زمین جلوگیری کنند. 

با افزایش خطر آتش‌سوزی‌های جنگلی (و قطعی‌های همراه)، برق اضطراری قابل اعتماد بیش از همیشه مهم است. ژنراتورهای سازگار با CARB می توانند این نیرو را تامین کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا در زمینه تعمیر و نگهداری، محافظت در برابر تغذیه برگشتی و ایمن ماندن از شوک الکتریکی به شما کمک کنند. آنها می توانند سرمایه گذاری بزرگی برای سلامتی، محیط زیست و آرامش خاطر شما باشند.