واکنش ژنراتور هنگام استارت

هنگامی که موتورها و ژنراتورآغاز به کار کنند، کاهشی در ولتاژ آغازگر رخ می دهد که اساسا شامل کاهش ولتاژی آنی بهعلاوه ی کاهش ولتاژی که در نتیجه ی واکنشی سیستم برانگیختگی رخ داده می شود. با یکدیگر کاهش ولتاژ ناپایدار را نشان می دهند. کاهش ولتاژ آنی حاصل جریان چرخشی قفل شدهی موتور مقاومت واکنشی فرو ناپایدار دستگاه مولد است. این امر قبل از آنکه سیستم برانگیختگی بتواند با افزایش جریانمیدانی واکنش نشان دهد رخ میدهد و لذا تحت تاثیر توع سیستم برانگیختگی قرار نمیگیرد. ممکن است این کاهش ولتاژاولیه کاهش ولتاژهای بیشتری را به همراه داشته باشد که توسط عملکرد “همتایی گشتاور” رگلاتور ولتاژ به وجود می آیدو ولتاژ را “TOllOfT “می کند تا در صورت کاهش سرعت شدید موتور بار آن را خالی کند. یک دستگاه مولد باید بهصورتی طراحی شود که زمان ریکاوری را بهبود بخشد، و در عین حال از عدم ثبات و یا کار کشیدن بیش از حد از موتورجلوگیری کند.

ژنراتور لوول 1003G

قفل شدن الترناتور

جریان آغازگر موتور )چرخش قفل شده( شش برابر جریان درجه بندی شده است و تا زمانی که موتور به سرعت
درجه بندی شده ای که نشان داده شده نرسد به طور چشمگیری کاهش پیدا نمی کند. اینجریان های “درون شتاب ” موتور منجر به کاهش ولتاژمولد می شوند. در ضمن، نیروی موتور لازم برای شروع به کارموتور هنگامی که موتور به میزان تقریبی ۸۰ درصد سرعت درجه بندی شده برسد، در میزان سه برابر نیروی درجه بندیشده ی موتور اوج می گیرد. اگر موتور دستگاه سه برابر نیروی درجه بندی شده ی موتور را نداشته باشد، رگلاتور ولتاژ، ولتاژمولد را “TOllOfT “می کند تا بار موتور دستگاه را تا میزانی خالی کند که بتواند آن را حمل کند. تا زمانی که گشتاور موتورحین شتاب گرفتن بیشتر از گشتاور بار باشد، موتور قادر است بار را تا آخرین سرعت شتاب دهد. به طور معمول ریکاوری ۹۰درصدی ولتاژ درجه بندی شده ۸۱ (درصد گشتاور موتور( قابل قبول است چرا که تنها افزایشی نامحسوسی در زمان شتابگیری موتور به وجود می آورد.

بعد از کاهش شدید ولتاژ ناپایدار که به مدتنسبتا کوتاهی )معمولا کمتر از ۱۰ دوره اما برابر با چند ثانیه( رخ می دهد، دوره ریکاوری ولتاژ ادامه داری روی می دهد.همانند آن چه که در شکل ۱۷ صفحه ی ۷۳ دیده می شود، بیشینه ی KVA شروع موتور در برگه ی مشخصات دستگاهمولد بیشینه ی kVA ای است که مولد می تواند آن را حفظ کند و در عین حال قادر باشد به ۹۰ درصد ولتاژ درجه بندیشده برگردد. باید به این نکته توجه داشت که این بیشینه تنها عملکرد ترکیبی مولد، مولد راه انداز و AVR است. عملکردشروع موتور یک دستگاه مولد علاوه بر خود مولد، به موتور و رگلاتور ولتاژ و سرعت موتور بستگی دارد.