نصب رگولاتور ژنراتور

نصب رگولاتور ژنراتور

 همه چیز درباره رگولاتور ژنراتور یا AVR: رگولاتور ولتاژ دیزل ژنراتور یا AVR دستگاهی است که سطح ولتاژ خروجی ژنراتور را کنترل می کند. وظیفه رگولاتور ولتاژ (AVR) دیزل ژنراتور تغییر ولتاژ خروجی ژنراتور با تغییر جریان و ولتاژ تحریک است. تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور وظیفه تولید برق dc مورد نیاز برای محرک یا سیم پیچ تحریک ژنراتور را بر عهده دارد. رگولاتور ولتاژ از توان خروجی ژنراتور تغذیه می شود.

در ابتدا ولتاژ خروجی ژنراتور صفر به نظر می رسد، پس AVR ژنراتور چگونه تغذیه می شود؟! به دلیل وجود پسماند  مغناطیسی سیم پیچ ها، ژنراتور دارای ولتاژ خروجی چندین ولت است. بنابراین رگولاتور ولتاژ ژنراتور از طریق یک حلقه فیدبک مثبت ولتاژ ژنراتور را از این ولتاژ بالا می برد سپس حلقه فیدبک رگولاتور ولتاژ یا AVR منفی می شود و ولتاژ خروجی را روی 400 ولت یا مقدار تنظیم شده تثبیت می کند. ولتاژ خروجی VR حدود 12 ولت dc است، بنابراین این ولتاژ توسط باتری قابل تنظیم است.

البته باید توجه داشت که تنظیم کننده ولتاژ ژنراتور وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد تا ولتاژ خروجی ژنراتور در بارهای خروجی متغیر و در سرعت ها یا فرکانس های مختلف تغییر نکند. AVR ژنراتور برای هر نوع ژنراتور به دلیل جریان های تحریک متفاوت مورد نیاز ژنراتور متفاوت است. همچنین رگولاتور ولتاژ یا مدل AVR برای کاربردهای مختلف متفاوت است.

هشدار: نصب و عیب یابی رگولاتور ولتاژ ژنراتور کاری است که نیاز به تخصص دارد پس اگر تجربه کافی ندارید این کار را انجام ندهید در غیر این صورت با صرف هزینه اندک ضرر زیادی متحمل خواهید شد.

نحوه نصب رگولاتور ژنراتور

 برای نصب رگولاتور ولتاژ ژنراتور به کاتالوگ داخل جعبه آن مراجعه کنید. سیم کشی باید طبق سیم کشی کاتالوگ انجام شود. هنگام نصب رگولاتور ولتاژ یا AVR روی ژنراتور، از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. و اتصالات و دوشاخه های ورودی و خروجی قوی هستند. Avr و کابل ها و اتصالات مربوطه را به یکدیگر و بدنه ژنراتور با سگک تسمه ایمن کنید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل لرزش ژنراتور اتفاقی بیفتد.

سیم های برق ورودی و خروجی رگولاتور ولتاژ ژنراتور را با فیوزهای حرارتی برای سیم کشی محافظت کنید تا فیوز در هنگام اتصال منفجر شود.

علت کار نکردن ژنراتور

 علت کار نکردن ژنراتور معمولاً به دلیل مشکلات رگولاتور ولتاژ است. اگر برق خروجی ژنراتور به طور ناگهانی و بدون دلیل صفر ولت شود، ژنراتور avr خواهد سوخت. محل رگولاتور ژنراتور داخل جعبه بالای ژنراتور یا پشت ژنراتور است. عکس یا مشخصات را به همراه عکس صفحه ژنراتور برای استعلام قیمت برای ما ارسال کنید تا بهترین پیشنهاد را برای تعویض رگولاتور ارائه دهیم. همیشه رگولاتور sx460 را خاموش نکنید. نصب کنندگان ژنراتور رگولاتور sx460 را در اکثر ژنراتورها خاموش می کنند و فکر می کنند که روی همه ژنراتورها کار می کند.

با این حال، او نمی داند که این میانگین فقط روی 30 درصد کار می کند، نه همه ژنراتورها. قبل از نصب رگولاتور، به این سوال ساده پاسخ دهید: ژنراتور Avr چیست؟ ساختار، عملکرد و ساختار داخلی رگولاتورها متفاوت است، این به این دلیل است که رگولاتورهای مختلفی ساخته می شوند. هرگز فراموش نکنید که رگولاتور تنظیم کننده ولتاژ است. اگر ژنراتور تحت بار باشد یا در هنگام روشن شدن (حتی در محدوده چند ولت) مشکلات تنظیم ولتاژ داشته باشد، دیگر به آن تنظیم کننده ولتاژ نمی گویند.

به همین ترتیب باید بگوییم که بهترین نوع رگلاتور برای مولدهای زغال سنگ برای کاهش نوسانات، AVR کارخانه ژنراتور است. به همین دلیل توصیه می کنیم تا حد امکان رگولاتور کارخانه ژنراتور خود را برای ما ارسال کنید و طبق طرح و مدار آن را تعمیر یا نمونه برداری کنیم. در غیر این صورت باید برخی از پارامترها را به ما بگویید. بنابراین میتوانیم یک رگولاتور مناسب برای آن ژنراتور طراحی کنیم و مدار رگولاتور ولتاژ ژنراتور را شبیهسازی کنیم.

نصب رگولاتور ژنراتور

علائم خرابی رگولاتور ژنراتور

اول از همه، اگر ژنراتور شما به خوبی کار می کند، AVR رگولاتور ولتاژ دیزل ژنراتور مشکلی ندارد، بنابراین بیش از حد حساس نباشید و به یاد داشته باشید که در صورت عدم وجود مشکل، هرگز به دنبال مشکل نباشید.

امروزه تمامی دیزل ژنراتورهای مدرن دارای ولتاژ رگلاتور ژنراتور AVR طبق استاندارد هستند.

نحوه تست ژنراتور AVR

نحوه نصب رگولاتور ولتاژ یا دیزل ژنراتور avr: برای نصب رگولاتور ولتاژ ژنراتور به کاتالوگ داخل جعبه آن مراجعه کنید. سیم کشی باید طبق سیم کشی کاتالوگ انجام شود. هنگام نصب رگولاتور ولتاژ یا AVR ژنراتور، از ایمن بودن و ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید. و اتصالات و دوشاخه های ورودی و خروجی قوی هستند.

Avr و کابل ها و اتصالات مربوطه را به یکدیگر و بدنه ژنراتور با سگک تسمه ایمن کنید. در غیر این صورت ممکن است به دلیل لرزش ژنراتور اتفاقی بیفتد. سیم های برق ورودی و خروجی رگولاتور ولتاژ ژنراتور را با فیوزهای حرارتی برای سیم کشی محافظت کنید تا فیوز در هنگام اتصال منفجر شود.

نکاتی در مورد استفاده صحیح از ژنراتور: (نحوه عملکرد ژنراتور)

قبل از راه اندازی ژنراتور سنکرون باید توجه داشت که توان خروجی ژنراتور کمتر از توان اسمی موتور دیزل ژنراتور در انتخاب ژنراتور مورد نیاز دیزل ژنراتور باشد. زیرا مقداری از توان خروجی موتور دیزل ژنراتور هدر می رود. البته این مشکل در دیزل ژنراتورهای مجهز به کامپیوتر (ecu) به خصوص در موتورهای جدید ولوو کمتر به چشم می خورد، اما باز هم برای افزایش طول عمر دیزل ژنراتور باید به این نکته توجه کرد.

لازم به ذکر است در هنگام استفاده از دیزل ژنراتور بانک های خازن باید از سرویس خارج شوند در غیر این صورت جریان معکوس به ژنراتور آسیب می رساند.

ژنراتور را تحت بار روشن یا خاموش نکنید، در غیر این صورت ژنراتور آسیب می بیند. به همین دلیل در صورت عدم استفاده از پنل اتوماتیک در خروجی ژنراتور باید از بریکر استفاده کرد و پس از روشن نمودن دیزل ژنراتور و گرم نمودن آن ابتدا بریکر را وصل نموده و قبل از خاموش نمودن دیزل ژنراتور ابتدا ژنراتور را جدا نمایید. بریکر مربوطه را باز کنید تا بار روی آن کاهش یابد. پس از خنک شدن دیزل ژنراتور، ژنراتور را خارج کرده و خاموش کنید.