موتور برق برای جوشکاری

در هنگام انتخاب ژنراتور یا موتور برق برای جوشکاری باشد به چند نکته توجه کنیم به این دلیل که دستگاه جوش مصرف برق زیادی دارد و بار ضربه ای دارد . برای شما ژنراتور را روشن می‌کنید و دستگاه جوش را به برق ژنراتور وصل و دستگاه را روشن می‌کنید اما هیچ باری روی موتور برق تمی آید به محض این که الکترود روی سطح مورد نظر قرار می دهید و شروع می‌کنید به جوش کاری حداکثر بار به صورت ضربه ای وارد می‌شود به محض برداشتن الکترود بار به کمترین اندازه می‌رسد 

موتور برق برای جوشکاری

ذکر این نکته ضروری است که دستگاه های جوش معمولاً دارای جریان های راه اندازی زیادی هستند . به همین دلیل، شما نمی توانید آنها را با هر نوع ژنراتوری استفاده کنید. برای استفاده درست از ژنراتور برای جوشکاری.

باید توجه داشته باشید که یک ژنراتور گاز ناهمزمان استاندارد موج تولید می کند. با توجه به این وضعیت، راندمان موتور معمولا به خطر می افتد و بنابراین به طور قابل توجهی کاهش می یابد. طول عمر تجهیزاتی که به آن وصل می کنید نیز کاهش می یابد. 

ولتاژ پایدار

هر زمان که تصمیم به خرید یک ژنراتور دارید، عاقلانه است که مدلی را انتخاب کنید که قدرتی حدود 25 تا 50 درصد بیشتر از توان تولید شده توسط دستگاه جوش شما دارد. توضیح این موضوع آسان است: عملکرد منظم ژنراتور در حداکثر ظرفیت خود می تواند آن را خیلی سریع پایین بیاورد. علاوه بر این، این وضعیت به ژنراتور اجازه نمی دهد تا از دستگاه جوش با پتانسیل کامل خود استفاده کند.

نحوه محاسبه توان ژنراتور برای جوشکاری

ممکن است به دلایلی اطلاعاتی در مورد ظرفیت اینورتر جوشکاری خود نداشته باشید. چگونه باید در مورد آن اقدام کنید؟ محاسبه این با استفاده از یک فرمول ساده آسان است. در اینجا فرمول به شرح زیر است:

حداکثر قدرت جریان * ولتاژ قوس / راندمان اینورتر جوشکاری = حداکثر توان.

 شما فقط باید مقدار حداکثر جریان را بدانید. این درست است زیرا دو جزء دیگر تقریباً همیشه ثابت هستند (ولتاژ قوس 25 ولت و بازده اینورتر 0.85 است).

اجازه دهید یک مثال را در نظر بگیریم: اگر دستگاه جوش شما حداکثر جریان 180 آمپر داشته باشد، قدرت آن تقریباً 180A * 25V / 0.85 = 5294 W است. این بدان معنی است که مقدار ژنراتور 5294 W + 25% حاشیه = 6617.5 W است. ما این را به کیلووات ترجمه می کنیم، به 6.6 کیلو وات می رسد. در چنین شرایطی بهترین انتخاب برای جوشکاری هوندا EU7000is یا یک ژنراتور مشابه با قدرت معادل خواهد بود.

کاهش آمپر

به راحتی می توانید از ژنراتور برای جوشکاری اینورتر استفاده کنید. صرف نظر از این، توان ژنراتور انتخابی باید کمتر از اینورتر باشد. در چنین مواردی باید با احتیاط از آن استفاده کنید. این بدان معنی است که باید آمپر را به مقدار توصیه شده کاهش دهید.

برای مثال، اگر تصمیم به خرید یک مدل ژنراتور 4 کیلوواتی داشته باشید، چه اتفاقی می‌افتد؟ برای فهمیدن این موضوع، می‌توانیم از فرمولی که در تعیین ظرفیت توان استفاده می‌شود، استفاده کنیم. تنها تفاوت این است که ما این کار را به ترتیب معکوس انجام می دهیم. فرمول استفاده شده در زیر را در نظر بگیرید:

توان * راندمان / ولتاژ قوس = جریان یا 4000 * 0.85 / 25 = 136 A.

در واقع می توانید با استفاده از ژنراتور 4 کیلوواتی و یک اینورتر جوشکاری کنید. شما می توانید این کار را بدون افت کیفیت محسوس انجام دهید. در واقع، شما می توانید قدرت جریان تا 130A را به این روش جمع آوری کنید.

موتور برق برای جوشکاری باید چند وات باشد و انتخاب توان روی قطر الکترودها

ژنراتور مناسب جوشکاری

اگر مجبور به استفاده از الکترودهایی با قطر بیشتر هستید، انتخاب قدرت باید با قدرت جریان بالاتر باشد. این به این دلیل است که بین شبکه بار و قطر الکترودها رابطه وجود دارد. بیایید به جدول قطر الکترودها نگاه کنیم، همانطور که در اینجا نشان داده شده است:

قطر الکترودحداقل قدرت ژنراتور
2/25 اینچ 2.0 میلی متر3.5 کیلو وات
0.12 اینچ 3.00 میلی متر4.5 کیلو وات
5/32 اینچ 4.0 میلی متر5.5 کیلو وات
5.0 میلی متر6.5 کیلو وات

برای تجزیه و تحلیل این داده ها، یک مثال را در نظر بگیرید: اگر جوش اینورتر شما از 4.5 کیلو وات تغذیه می شود، مهم ترین الکترودهایی که می توانید فلز را با آن جوش دهید 4 میلی متر است. اگر یک الکترود 5 میلی متری وارد کنید، مقدار 4.5 کیلووات قدرت برای ذوب فلز با کیفیت بالا کافی نخواهد بود. در چنین حالتی، درز حاصل یا بی کیفیت خواهد بود یا اصلاً جوش داده نمی شود. به این دلایل، توان موتور برق باید در درجه اول با در نظر گرفتن حداکثر پتانسیل اینورتر انتخاب شود.

جوشکار + ژنراتور قابل حمل در مقابل ژنراتور جوش

ژنراتور جوش ترکیبی از طراحی ژنراتور گاز و دستگاه جوش است.موتور برق معمولی به گونه ای طراحی شده است که امکان فعالیت جوشکاری را فراهم کند. بنابراین، این ژنراتور معمولاً عمر طولانی تری دارد.

ژنراتور جوش مزایای قابل توجه زیر را ارائه می دهد:

  • محافظت در برابر اتصال کوتاه.
  • شما می توانید در مکان های دور، دور از منبع تغذیه مرکزی کار کنید. این می تواند حومه شهر، مزارع دور، یا جاده های دوردست باشد.
  • طراحی فشرده تری را نسبت به زمانی که جوش به طور جداگانه متصل می شد، امکان پذیر می کند.
  • هزینه کمتری نسبت به یک دیزل ژنراتور با قدرت مشابه دارد.

معایب:

  • این ژنراتور الکتریکی فقط برای جوشکاری قابل استفاده است.
  • این دستگاه از بنزین استفاده می کند که مصرف سوخت بیشتری نسبت به دیزل تولید می کند.
  • نمی توان آن را از شبکه مرکزی تغذیه کرد.
  • طول عمر کمتری دارد.

به طور کلی، مهم ترین محدودیت ژنراتور جوش این است که نمی توان از آن به عنوان منبع تغذیه پشتیبان استفاده کرد. این ژنراتور فقط برای جوشکاری در نظر گرفته شده است. با این حال، ژنراتور جوش بهترین گزینه است اگر به طور حرفه ای در کار تعمیر مشغول هستید یا به طور مداوم به مکان هایی سفر می کنید که دسترسی به برق وجود ندارد.

شما مجبور نیستید چیزی را متصل و تنظیم کنید. موتور را روشن کنید و جریان را با قطر الکترود تنظیم کنید. خوشبختانه، این دستگاه تنظیمات کمتری دارد و بنابراین مدیریت آن آسان تر است.

نتیجه

اگر اغلب به مناطق دوردست حومه شهر که در آن شبکه برق غیرقابل دسترس است سفر می کنید، ژنراتور جوش بهترین گزینه است. آیا شما یک تعمیرکار هستید که همیشه متعهد به کارهایی هستید که نیاز به جوشکاری سریع دارند؟ ژنراتور جوش باعث افتخار شما خواهد شد. برای چنین کارگرانی، مطمئناً یادگیری نحوه اتصال یک اینورتر جوشکاری به یک ژنراتور قابل حمل مفید است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند.