مقدمه زیر بار رفتن ژنراتور

نیروی مورد نیاز بسیاری از انواع تجهیزاتی که به ژنراتور متصل هست صورت قابل توجهی در هنگام استارت بار نسبت به حالت کارمداوم یکنواخت بیشتر است. در اکثر بارهای جهیزاتموتوری که از نوعی از تجهیزات استارت نرم Starter SOItاستفاده نمی کنند. با این حال بارهای دیگر بارهای غیر خطی همانند UPS ها کامپیوترها، VFD ها و بارهای الکترونیکدیگر باعث اختلافات بیش از حد ژنراتور می شود مگر اینکه ژنراتور با سایز بزرگتری برای تأمین نیروی مورد نظر استفادهشود.
تحت شرایط استارت یا عملکرد در حالت ماکزیمم بار، ناپایایی های ناگهانی بار می تواند سبب اختلاف فرکانسی و ولتاژ مضردستگاه جلوگیری کند. در حالی که بعضی از تجهیزات توانایی تحمل ناپایایی های کوتاه مدت ولتاژ و فرکانسی را دارند،تجهیزات دیگری هستند که نسبت به این اختلالات حساسند.
در بعضی موارد تجهیز ممکن است دستگاه های کنترلی محافظتی داشته باشد که باعث خاموش شدن تجهیز در این گونهشرایط شود. تأثیراتیشبیه کم سویی لامپ ها و یا از کار افتادن موقتی بالابرها اگر بحرانی نیست ولی حداقل سبب اختلالموقتی در عملکرد سیستم می شود. یک تجهیز تولید نیروی الکتریکی علی رغم نوع سیستم القا با توجه به نیروی موتور

kw و ولت امپر ژنراتور kva منبع محدود از انرزی محسوب می سود. به این دلیل تغییرات بار سبب ایجاد ناپایداری در ولتاژ و فرکانسی میشود. شدت و طول این ناپایایی تاثیرپذیر از ویژگی های تجهیز و سایز ژنراتور می باشد. یک دستگاه مولد نیرو نسبت به منابع برق کابلی، منبعی با امپدانس )مقاومت ظاهری( نسبتاً بالا محسوب می شود.

ژنراتور لوول 1004TGA

متصل کردن تجهیزات به صورت پله ای به ژنراتور

در بسیاری از کاربردها توصیه می شود که تعداد تجهیزاتی که به ژنراتور متصل می شود و یا باید توسط نیروی تولید شده توسط ژنراتوراستارت شود را محدود کرد. این تجهیزات عموماً به صورت پله ای به ژنراتور متصل می شوند تا نیازهای استارت و در نتیجه سایزژنراتور مورد نیاز کاهش یابد. این عمل نیاز به تجهیزات کنترل بار و سوئیچ هایی برای انتقال بارژنراتور دارد. معمولا برای این هدف ازسوئیچ های انتقال چندگانه استفاده می شود.

برای متصل کردن تجهیزات در زمانهای مختلف با استفاده از تنظیمات استاندارد زمان تأخیر انتقال می توان از سوئیچ های انتقال تکی تنظیم شده استفاده کرد.وجود چند ثانیه تأخیر توصیه می شود تا به ژنراتور اجازه دهیم ولتاژ و فرکانس را ثابت کند.این بدان معناست که تجهیزات اورژانسی باید قبل از بقیه تجهیزات به ژنراتور متصل شوند. تجهیزاتی که نیاز به نیرویاستارت بیشتری دارند پس از آن متصل می شوند. تجهیزات UPS جزو آخرین تجهیزاتی هستند که به ژنراتور متصل میشوند. چون اینگونه تجهیزات از باطری استفاده همایی کنند.