محاسبه تجهیزات متصل به ژنراتور

تجهیزات روشنایی

محاسبه ی تجهیزات روشنایی که به ژنراتور متصل هست نسبتاً ساده است. مجموع توان لامپ ها یا تجهیزات روشنایی به وات، یا وات مورد نیاز برایمدارهای روشنایی به اضافه ی وات مورد نیاز برای بالاست ها )تعدیل کننده ی جریان در لامپ به ویژه لامپ هایفلورسنت(، انواع معمول روشنایی ها عبارتند از لامپ التهابی – لامپ حبابی که عموماً از رشته های تنگستن استفاده میکند، فلورست – لامپی که توسط بالاست به کار می افتد و از گازهای یونیزه شده استفاده می کند

تجهیزات تهویه هوا

بارهای تجهیزات تهویه ی هوا عمدتاً با واحد (On بیان می شود. برای تخمین میزان توان مورد نیاز به کیلووات مقدار 2IOn/HP به عنوانمیزان تقریبی بار کلی برای یک واحد کوچک محاسبه می شود. در صورتی که نیاز به محاسبه ی دقیقتر سایز و اجزای موتور مورد نیاز در تجهیزات C/A باشد باید تک تک این تجهیزات را به صورت مجزا جمع زده و دیماندفاکتور تجهیزاتی را که باید به صورت همزمان استارت شوند را به دست آورد.

تجهیزات موتوری

انواع گوناگونی از موتورها و تجهیزاتی که به آن ها متصل می شوند وجود دارد که هر کدام از این تجهیزات بر روی ویژگیهای استارت و کارکرد موتور تأثیر می گذارد. مباحث بعدی در مورد این تفاوت ها و خصوصیات و تأثیرشان در انتخاب سایزژنراتور می باشد.

خرید avr ژنراتور
avr ژنراتور

اینرسی ژنراتور

لحظه ی اینرسی یک جرم دوار، همانند موتور و تجهیزاتش )بارهایش(، میزان مقاومتش در برابر شتاب ایجاد شده توسطمحاسبات معمولاً در همین حد کافی است که تجهیزات را به دو بخش تجهیزات با اینرسی بالا و پایین برای تعیین نیرویمورد نیاز موتور جهت استارت و شتاب دادن به تجهیزات موتور تقسیم کرد.بنابراین، تجهیزات دارای اینرسی پایین آن هایی هستند که میی توانند شتاب داده شوند هنگامی که دسرویسلی فاکتور ۵/۱ یاکمتر فرض شود، در حالی که تجهیزات با اینرسی بالا آن هایی هستند که سرویس فاکتور بیش از ۵/۱ در آنها بایدمفروضی شود. سرویس فاکتورهای بالاتر همچنین باید برای بارها )تجهیزات( ضربه ای که به صورت مکانیکی نامتعادلی هستند مفروض شوند

به طور خاصی پره های بزرگ یا پمپ هایی که در مقابل هد های بالا کار می کنند ممکن است به عنوان بارهای اینرسیپایین واجد شرایط نباشند. در صورتی که شک دارید ، اینرسی بالا را در نظر بگیرید. بارها با اینرسی بالا از نظر مکانیکیبارهای نامتعادل و ضربه ای را در بر می گیرند.