فشار در ژنراتور های بالای HP50 در لحظه استارت

نتیجه یک موتور بزرگ که در خط استارت شده و ژنراتوری که مقاومت ظاهری هنگامی که رتور قفل شده یا در شرایط اولیه در مقاومت قرار میگیرد وهجموم بالای جریان فشار خیلی زیادی می اورد.

هجوم بالای جریان منجر به افت ولتاژ ژنراتور می شود. این افت ولتاژ متشکل از افت ولتاژ
ناپایای لحظه ای و افت ولتاژ ریکاوری می باشد.

افت ولتاژ ناپایای لحظه ای در لحظه ای اتفاق می افتد که موتور به خروجی ژنراتور متصل می شود و تابعی از مقاومتظاهری نسبی ژنراتور و موتور است. افت ولتاژ لحظه ای، افت ولتاژی است که توسط منحنی های افت ولتاژ که در دیتاشیت آلترناتور چاپ شده پیش بینی شده است. این منحنی های افت پیش بینی می کنند که با فرض ثابت بودن فرکانسباید انتظار چه افت لحظه ای را داشت. در شرایطی که سرعت موتور به دلیل کیلووات سنگین استارت کاهش یابد، افت ولتاژناپایا ممکن است بیشتر به نظر بیاید )هنگامی که خصوصیت هماهنگ ساز گشتاور که ازخصوصیات رگلاتور ولتاژ است،جریان القایی آلترناتور را برای بهبود سرعت موتور افزایش می دهد.(پس از تشخیصی افت ولتاژ ناپایای لحظه ای، سیستم القای ژنراتور، با افزایش القا برای ریکاور کردن ولتاژ واکنش میدهد)این عمل با افزایش دور موتور )با فرض اینکه موتور گشتاور مناسب تولید می کند( انجام میشود. گشتاور موتور برایشتاب موتور تابعی از تفاوت بین گشتاور موتور و نیازهای گشتاوری بار است. برای جلوگیری از زمان های شتاب بیش از حدو یا استال (Stall (کردن، موتور ژنراتور باید با بیشترین سرعت ممکن به ولتاژ مورد نظر برسد.

ژنراتور تک

شیوه ریکاور شدن ولتاژ ژنراتور تابعی از سایز ژنراتور و موتور، توان موتور )ظرفیت به (KW و میزان نیروی القایی ژنراتوردارد. چند میلی ثانیه پس از افت ولتاژ ناپایا، رگولاتور ولتاژ نیروی ولتاژ زیادی را به القا کننده ی ژنراتور تحمیل می کند که اعث به وجود آمدن میدان جریان ژنراتور عمده ای متناسب با القا کننده می شود.اجزای ژنراتور طوری طراحی شده اند که کمترین زمان واکنش ممکن را برای ثابت نگه داشتن ولتاژ و جلوگیری از اورلودممکن است باعث اوور لود شدن موتور شوند(.بر طبق شدت بار، ژنراتور باید ولتاژ را در سیکل های مختلفی و حداکثر در چند ثانیه ریکاور کند.برای استارت موتور هم افت ناپایای لحظه ای و همریکاوری ولتاژ باید مد نظر قرار گیرند. سایزبندی ژنراتور باید به صورتیباشد که از افت فشار ناپایای اولیه ای که برای پروژه تعریف شده تجاوز نکند و اینکه بتواند به حداقل ۹۰ درصد ولتاژ
خروجی هنگامی که روتور کاملا قفل شده ریکاور کند.بنابراین موتور می تواند تقریباً ٪۸۱ گشتاور نامی اش را در هنگام شتاب تولید کند که برای به کار انداختن اکثر تجهیزات(0.81=0.9×0.9). است کافیدر نبود خصوصیات منحصر به فرد هر پروژه، ٪۳۵ افت ولتاژ استارت برای موقعیت های استارت موتور در نظر گرفته میشود.