راهنمایی خرید ژنراتور2

ژنراتور

الترناتور که به آن ژنراتور یا الترناتور نیز می گویند، در واقع مهمترین قطعه است، با اتصال شفت خروجی به محور موتور و چرخاندن آن محور در قسمت داخلی و سیم پیچ آن، بار الکتریکی ایجاد می کند و ما را به هدف اصلی می رساند که یمی از مهم ترین قطعات هست که در خرید ژنراتور .

ساختار ژنراتور

ساختار شاسی ژنراتور قسمت اساسی است که موتور و ژنراتور را در جهت معکوس استاندارد به هم متصل می کند و تمامی لوازم جانبی را روی آن سوار می کند. شاسی از فولاد ساخته شده و به طور خاص ساخته شده است.

مخزن سوخت ژنراتور

مخزن سوخت که منبع ذخیره انرژی فسیلی است به وسیله پمپ ها و شیلنگ ها به داخل موتور پاشیده می شود و سوخت ذخیره شده در مخزن ژنراتور پاشش می شود.

اگزوز ژنراتور

اگزوز وظیفه خروج دود ناشی از سوخت دیزل از موتور را بر عهده دارد. اگر به درستی کار نکند، موتور گرم می شود و نمی تواند کارایی را ارائه دهد. یکی از وظایف دیگر آن کاهش صدای محیطی موتور است.

رادیاتور ژنراتور

یک قسمت خنک کننده آب سرد در موتور وجود دارد که با استفاده از مخزن آب در رادیاتور و گردش در موتور و پمپ آب باعث کاهش دمای موتور و افزایش راندمان موتور می شود.

سیستم کنترل فرمان

پانل کنترل یک تابه با سوئیچ است و تمامی پارامترهای فرآیند موتور مانند مقدار سوخت، مقدار روغن، دما، کنترل ولتاژ، آمپر، ساعت کار، فرمان استارت خودکار و سایر بخش های پارامتر را کنترل می کند.

نحوه محاسبه ژنراتور برق

برای محاسبه باید حداکثر توان مورد نیاز با تلورانس 10 تا 15 درصد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال برای محاسبه ژنراتور خانگی باید حداکثر حجم هر واحد خانگی در نظر گرفته شود و میزان برق مورد نیاز با تلورانس محاسبه شود. لازم به ذکر است به دلیل محاسبات فنی نیاز به مشاوره با متخصص فنی دارید با متخصصین واحد ژنراتور تماس بگیرید. کارشناسان موظف به ارائه پیشنهادات فنی و مالی به صورت کاملا رایگان می باشند.

بهترین ژنراتور

وقتی نوبت به انتخاب بهترین ژنراتور می رسد باید قیمت یا کیفیت آن را تعیین کنیم، طبیعتا برای هر کسب و کاری باید بودجه مالی در نظر گرفته شود، برای مصارف خانگی و اداری خوب است، کیفیت همه برندهای ژنراتور به کیفیت آنها بستگی دارد. مونتاژ کوبل و قطعات آن اگر مونتاژ قطعات به صورت تمام اتوماتیک باشد، کیفیت و عمر ژنراتور افزایش می یابد.

تفاوت بین ژنراتور تک فاز و ژنراتور سه فاز چیست؟

  • ژنراتور تک فاز

ژنراتور تک فاز، دستگاه های مصرف کننده برق خانگی معمولا تک فاز هستند. در واقع با استفاده از یک سیم فاز و مجموعه ای از سیم های نول موتور داخلی یا برد داخلی آنها فعال شده و عملکرد نهایی انجام می شود.

ژنراتورهای تک فاز خانگی که برای تامین برق مورد نیاز مورد استفاده قرار می گیرند دارای یک اتصال داخلی شامل روتور و استاتور هستند که در یک میدان مغناطیسی تک فاز می چرخند که باعث می شود الکتریسیته تولید شده توسط موتور محرک تولید شود. با استفاده از فرکانس سنج به فرکانس 50 هرتز می رسد و بنابراین می تواند توسط دستگاه ها استفاده شود. حداکثر توان تولیدی برای ژنراتورهای تکفاز 24 کیلو وات و توان خروجی آنها 100 آمپر می باشد. ژنراتورهای تک فاز بیشتر برای مصارف خانگی استفاده می شوند.

  • ·          ژنراتور سه فاز

ژنراتور سه فاز دارای یک سری رزوه های مسی در هم تنیده است که با چرخاندن روتور داخلی در استاتور خود جریان الکتریکی تولید می کند. این جریان دارای سه فاز با زاویه 120 درجه است که از هر یک از این زوایا یک رشته سیم خارج می شود که نه تنها می توان به مصرف تک فاز دست یافت، بلکه با ترکیب سه رشته با یک سیم قابل استفاده است. سیم خنثی در موتور، برق برای به حرکت درآوردن شفت آن.

ژنراتورهای سه فاز باید این اصل را در نظر بگیرند که اگر برق از هر سیم به صورت تک فاز گرفته شود، مقدار متعادل آمپر خروجی، به عبارت دیگر، شدت جریان باید برابر یا تقریباً در یک سطح باشد. از هر سیم، در غیر این صورت ژنراتورها آسیب می بینند. ژنراتورهای سه فاز بیشتر برای صنایع یا موتورهای پرقدرت مورد نیاز هستند.

برگ سبز گمرکی و قبض فروش

برگ سبز هنگام خرید ژنراتور بسیار مهم است. عدم وجود برگ سبز، زیرا دستگاه ژنراتور اغلب در حین نقل و انتقالات بازرسی می شود، به این معنی است که کالا به پلیس قاچاق شده و در نهایت می تواند توقیف شود.

توصیه ما این است که فاکتور فروش رسمی را از فروشنده ژنراتور برای خرید ژنراتور دریافت کنید. توصیه ما خرید مستقیم از واردکنندگان اصلی است نه واسطه ها.

تضمین خرید

گارانتی ژنراتور نکته دیگری است که خریدار در هنگام خرید باید به آن توجه کند. ضمانتها معمولاً توسط فروشندگان برای شش ماه تا یک سال و 400 تا 1000 ساعت ارائه میشوند، هر کدام که زودتر برسد.

ساعت کار و سال ساخت ژنراتور

اگر قصد خرید ژنراتور دست دوم را دارید، علاوه بر برند موتور و ژنراتور، کنترل پنل و نوع کوپلینگ، در نظر گرفتن سال ساخت و ساعت کار در انتخاب خود مفید است.

مقایسه ژنراتور گازی و دیزل ژنراتور (قیمت و نگهداری)

ادامه خواندن این مقاله به شما امکان دسترسی به هر دو سوخت را می دهد. حالا بیایید به گزینه بعدی نگاه کنیم

مقدار پول و بودجه ای که برای خرید ژنراتور در نظر گرفته می شود و این به این دلیل است که ژنراتورهای گازی گرانتر (حدود دو برابر) نسبت به دیزل ژنراتورها هستند، اما به نگهداری و سرویس بسیار کمتری نیاز دارند (حدود یک سوم در مقایسه). نوع دیزلی) حالا بیایید از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم:

اگر بودجه و مقدار خرید ژنراتور برای ما محدود باشد، البته دیزل ژنراتور گزینه بهتری نسبت به ژنراتور گازی است. برخلاف دردسر کمتر در خرید و نیاز بیشتر به سرویس و نگهداری در دراز مدت.

توجه به برند موتور ژنراتور و انتخاب گزینه مناسب یکی از اساسی ترین نکات در هنگام خرید ژنراتور می باشد.

برندها و شرکت هایی که در ژنراتورها موتور تولید می کنند

یک دستگاه مولد برق (ژنراتور) از قسمت های مختلفی تشکیل شده اما از دو قسمت اصلی تشکیل شده است.

  • انجین: موتور به عنوان نیروی محرکه و ژنراتور که قسمت دیگر آن است و اگر بخواهیم از لحاظ فنی به موضوع نگاه کنیم
  • ·          الترناتور: دینام وظیفه تولید برق را با استفاده از نیروی دورانی آن انجام می دهد. دریافت می کند.

موتورها و ژنراتورها با برندهای مختلفی در بازار وجود دارند. در قسمت موتور برندهای اروپایی پرکینز، دیویتس، کامینز و . . . علاوه بر این، شرکت های نوظهور چینی مانند لوول و حتی چند شرکت ایرانی نیز در این بازار حضور دارند.

شرکت های تولید دینام

در شرکت ژنراتور آلترناتور، استمفورد انگلیس رتبه اول را دارد، در حالی که سایر شرکت های اروپایی ماکالت، لینز، مارلی، لروی سامر و غیره هستند.

همانطور که گفتیم یک ژنراتور الکتریکی از قطعات زیادی تشکیل شده است که در بالا در دو قسمت مهم و اساسی به آنها خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله نگاهی به سایر قسمت ها خواهیم داشت و به طور خلاصه به معرفی آن ها می پردازیم.

فریم اصلی

در دستگاه های متشکل از چند قسمت به یک قاب (شاسی) نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم تمامی این اجزا را روی آن اعمال کنیم. و این قاب ممکن است دارای کیفیت های مختلفی باشد که با توجه به نوع ورق فلزی، ضخامت پوشش رنگ و کیفیت آن مشخص شود.

خرابی دیزل ژنراتور

دستگاه ژنراتور دارای تعدادی حالت خرابی است که هنگام عیب یابی باید در نظر گرفته شود. اگر میخواهید نیاز به تعمیرات اساسی دستگاه خود نداشته باشید، باید این نقصها را بشناسید و اقدامات مؤثری را در برابر آنها انجام دهید. در مقاله زیر برخی از خرابی های رایج دیزل ژنراتورها را به اختصار شرح می دهیم:

در عیب یابی ژنراتور یکی از اولین مواردی است که ممکن است به دلایل مختلفی مانند کمبود سوخت، نشتی سوخت در دستگاه، خطای سیستم، خطای انسانی، خطای سیستم پمپ بنزین و یا ضخیم شدن سوخت در اثر توقف دیزل ژنراتور رخ دهد. البته به خاطر داشته باشید که ممکن است گیج سوخت به درستی کار نکند. بنابراین لازم است به طور مرتب وضعیت سوخت دستگاه بررسی شود.

طول عمر باتری ژنراتور معمولا 4 سال است، بنابراین به زمان تعویض باتری توجه کافی داشته باشید.

در دیزل ژنراتورها از هیترها برای جلوگیری از غلیظ شدن روغن در سیستم خنک کننده استفاده می شود. از آنجایی که این قطعه به صورت دائمی فعال است، احتمال خرابی آن بسیار زیاد است. به همین دلیل بخاری ها نیز یکی از مواردی هستند که باید در بررسی های خود بگنجانید.

اگر در انژکتور حباب وجود داشته باشد، می تواند باعث ایجاد مشکل در اشتعال شود و از کارکرد دستگاه جلوگیری کند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید دستگاه خود را روشن کنید و بگذارید هر هفته 5 دقیقه کار کند.

وجود حیوانات و حشرات در اطراف دستگاه و آب و هوای بد می تواند به دستگاه آسیب برساند، بنابراین باید علاوه بر قرار دادن ژنراتور در محل مناسب، به طور مرتب آن را بررسی کنید.

چگونه از دیزل ژنراتور نگهداری کنیم؟

یکی از مهم ترین نکات برای طول عمر و عملکرد صحیح دیزل ژنراتور، داشتن برنامه تعمیر و نگهداری مخصوص دستگاه است. به طور کلی، زمانی که متوجه شدید دستگاه شما به درستی کار نمی کند، باید تعمیر و نگهداری را شروع کنید. برای مثال، ممکن است دستگاه شما پس از تغییر شرایط آب و هوایی نیاز به تمیز کردن داشته باشد. در زیر به اختصار شما را با اقداماتی که برای نگهداری دیزل ژنراتور باید رعایت کنید آشنا می کنیم:

  1. همه اجزا باید بررسی شوند.
  2. روغن، سوخت و مایع خنک کننده باید تخلیه شوند.
  3. تمام فیلترها باید تعویض شوند.
  4. برای تست عملکرد موتور باید هر هفته تقریباً 5 دقیقه کار کند.

به یاد داشته باشید که تعمیر و نگهداری صحیح و اساسی به سرمایه گذاری شما در خرید دیزل ژنراتور کمک می کند و عملکرد و طول عمر آن را افزایش می دهد. در این صورت می توانید مطمئن باشید که دستگاه شما با حداکثر کارایی کار می کند.

مزایای مشاوره رایگان قبل از خرید ژنراتور

برای انتخاب و خرید دیزل ژنراتور باید چند نکته را در نظر گرفت که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد. فروشگاه ما آماده مشاوره رایگان توسط کارشناسان مجرب به شماست، اما مشاوره رایگان چه مزایایی برای شما دارد؟

یکی از مهمترین نکات هنگام انتخاب، برق مورد نیاز شماست. معمولا پس از یک مشاوره فنی و بازدید، میزان برق مورد نیاز اضطراری شما مشخص می شود تا بتوانید با هزینه مناسب و مقرون به صرفه، نوع مناسب دستگاه را تهیه کنید. بنابراین حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.