خرید روغن مخصوص ژنراتور

سر تیتر ها

برای خرید روغن مخصوص ژنراتور میتوانید با ما تماس حاصل کنید

روغن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های ژنراتور هست. مثل ما انسان‌ها که خون در بدن ما جریان دارد و به حیات ما کمک می‌کند در  موتورها هم به این صورت می‌شود گفت. روغن خوب عمر ژنراتور رو  افزایش می‌ده پس مهمِ که ما چه روغنی داخل ژنراتور خودمان می‌ریزیم.

پارامتر های مهم روغن ژنراتور

1- ویسکوزیته 

2- API

ویسوکوزیته

ویسکوزیته، در یک مفهوم کلی، اندازه گیری مقاومت هر مایع در برابر جریان است. برای دقیق تر، دو روش برای مشاهده ویسکوزیته وجود دارد: ویسکوزیته سینماتیک یا ویسکوزیته دینامیکی.

ویسکوزیته سینماتیکی مقاومت سیال در برابر جریان و برش ناشی از گرانش است. اگر ویسکوزیته روانکار کمتر باشد، سریعتر جریان می یابد. به عنوان مثال، اگر دو ظرف یکی پر از آب و دیگری با شربت بریزید، متوجه می شوید که آب به دلیل ویسکوزیته کمتر، سریعتر جریان می یابد. ویسکوزیته سینماتیک درجه ویسکوزیته روغن در دمای بالا را تعیین می کند. این جایی است که “30” در روغن مصنوعی 5W-30 از آنجا  می آید.

روش دیگر، ویسکوزیته دینامیکی است که اساساً مقدار انرژی مورد نیاز برای حرکت یک جسم از طریق روان کننده است. ویسکوزیته دینامیکی با استفاده از تست Cold Crank Simulator اندازه گیری می شود و برای تعیین درجه ویسکوزیته در دمای پایین روغن استفاده می شود. این “5W” در  روغن موتور مصنوعی Amsoil XL 5W-30 خواهد بود.

علاوه بر این، باید بدانید که شاخص ویسکوزیته (VI) دقیقاً چیست. شاخص ویسکوزیته به میزان تغییر ویسکوزیته یک روان کننده به دلیل نوسانات دما اشاره دارد. Oil’s VI در دمای 40 درجه سانتی گراد و 100 درجه سانتی گراد اندازه گیری می شود. اگر ویسکوزیته مایعی بین این دماها تغییر چندانی نداشته باشد، VI بالاتری خواهد داشت و بالعکس. شما می توانید VI روغن موتور Amsoil را در برگه اطلاعات محصول آن بیابید. محصولات Synthetic Amsoil  به طور کلی دارای رتبه VI بالایی هستند که آنها را نسبت به محصولات رقبا پایدارتر می کند. در مورد مزایای  روغن موتور مصنوعی Amsoil بیشتر بدانید .

ویسکوزیته چگونه روی ژنراتور شما تأثیر می گذارد؟

ویسکوزیته مهمترین ویژگی روغن هنگام در نظر گرفتن حفاظت موتور است. ویسکوزیته تعیین می کند که روغن موتور شما چگونه به تغییرات سرعت، فشار و دما واکنش نشان می دهد.

به عنوان مثال، در طول ماه های سرد زمستان، ممکن است شروع کردن خودروی خود در اول صبح دشوار باشد. این به این دلیل است که دماهای سردتر باعث ضخیم شدن روان کننده ها و نیاز به انرژی بیشتری برای گردش به دلیل کاهش جریان می شود. در نتیجه، میل لنگ وسیله نقلیه شما باید روغن غلیظ را از بین ببرد تا به اندازه کافی سریع بچرخد تا ماشین شما روشن شود. این می تواند باعث شود که اجزای موتور شما دچار ساییدگی و پارگی شوند. با این حال، هنگامی که هوا گرم تر است، روغن رقیق تر می شود و گردش آن آسان تر می شود. محصولات Amsoil طیف گسترده ای را برای انتخاب هر موتوری ارائه می دهند.

اگر از ویسکوزیته روغن اشتباه استفاده کنید چه اتفاقی می افتد؟

بسته به اینکه ویسکوزیته روغن شما خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، ممکن است مشکلات متعددی مانند مصرف سوخت ضعیف، افزایش سایش موتور و افزایش خرابی شیمیایی را تجربه کنید.

روغن ژنراتور با ویسکوزیته پایین

روغن موتور با ویسکوزیته پایین  ممکن است خیلی نازک باشد و در طول زمان محافظت از موتور شما را به خطر بیندازد. یک روان کننده نازک ممکن است نتواند به اندازه کافی شکاف بین اجزای موتور را پر کند تا از تماس بین آنها جلوگیری کند.

این اثرات می تواند با گرمای شدید و سطوح استرس بدتر شود. با افزایش دما، روغن نازک تر می شود. اگر روغن شما در حال حاضر نازک‌تر از چیزی است که برای وسیله نقلیه شما باید باشد، دمای بسیار بالا باعث می‌شود روغن موتور شما قادر به ایجاد یک لایه ضخیم کافی برای جلوگیری از تماس فلز با فلز نباشد.

روغنی که برای وسیله نقلیه شما خیلی نازک است می تواند منجر به فرسودگی اجزای موتور و فشار ناکافی روغن شود.

روغن ژنراتور با ویسکوزیته بالا

بسیاری از مصرف کنندگان این اشتباه را دارند که تصور می کنند  روغن های موتور با ویسکوزیته بالاتر  همیشه بهترین گزینه هستند زیرا معمولاً محافظت بهتری در برابر سایش دارند. در هر صورت، همیشه صادق نخواهد بود.

اول از همه، گردش روغن های غلیظ تر در سراسر موتور بسیار دشوارتر است. این باعث می شود خودروی شما مصرف سوخت بسیار کمتری داشته باشد. این همچنین می تواند راه اندازی وسیله نقلیه شما را دشوارتر کند، که می تواند سایش موتور را افزایش دهد.

همانطور که روغن‌های رقیق‌تر در هوای گرم بدتر می‌شوند، مضرات روغن‌های غلیظ‌تر در ماه‌های سردتر اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. هنگامی که دما کاهش می یابد، روغن غلیظ تر می شود. این کار فشار قابل توجهی به باتری شما وارد می کند و حتی ممکن است باعث شود که نتوانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید.

در نهایت، روغن با ویسکوزیته بالا به راحتی قادر به انتقال گرما بین اجزای موتور نیست. علاوه بر این، روغن غلیظ تر می تواند دمای عملیات داخلی را افزایش دهد، که در نهایت می تواند منجر به از کار افتادن موتور شود، زیرا مسیرهای روغن توسط لجن مسدود می شود.

API

موسسه نفت آمریکا با نام اختصاری API شناخته می شود. به عنوان بخشی از مهر تأیید Starburst، مؤسسه نفت آمریکا دارای گواهینامه راهی برای مصرف کنندگان برای شناسایی روغن موتورهایی است که حداقل استانداردهای عملکرد تعیین شده توسط سازندگان خودرو و سازندگان موتور را برآورده می کنند.

Api در یک ظرف روغن موتور چه معنایی دارد؟

یک شرکت روغن موتور به عنوان عضو API شناخته می شود زیرا موسسه نفت آمریکا است. یک سازمان تجاری بزرگ برای صنعت نفت و گاز، موسسه نفت آمریکا است.

روغن تایید شده Api چیست؟

موسسه نفت آمریکا با نام اختصاری API شناخته می شود. به عنوان بخشی از مهر تأیید Starburst، مؤسسه نفت آمریکا دارای گواهینامه راهی برای مصرف کنندگان برای شناسایی روغن موتورهایی است که حداقل استانداردهای عملکرد تعیین شده توسط سازندگان خودرو و سازندگان موتور را برآورده می کنند.

تفاوت بین Api و Sae چیست؟

انجمن مهندسین خودرو (ایالات متحده آمریکا) سازمانی است که مهندسان خودرو را نمایندگی می کند. روغن های چسبناک با رتبه بندی SAE (محیط عملیاتی استاندارد) (مثلا 20W50) رتبه بندی می شوند. موسسه نفت آمریکا (API) سازمانی است که نفت را ترویج می کند. روغن‌های موتور بر اساس API و همچنین رتبه‌بندی عملکردشان رتبه‌بندی می‌شوند (مثلاً SM برای بنزین است، CF برای دیزل).

Api Cf در روغن موتور چیست؟

یک موتور دیزل تزریق غیر مستقیم رایج، API CF برای خدمات در کاربردهای معدنی و ساخت و ساز استفاده می شود. در این موتورها از سوخت با سطوح سولفور بالاتر و همچنین انواع دیگر سوخت استفاده می شود.

Api And Sae به چه معناست؟

انجمن مهندسین خودرو (ایالات متحده آمریکا) سازمانی است که مهندسان خودرو را نمایندگی می کند. روغن های چسبناک با رتبه بندی SAE (محیط عملیاتی استاندارد) (مثلا 20W50) رتبه بندی می شوند. موسسه نفت آمریکا (API) سازمانی است که نفت را ترویج می کند. روغن های موتور توسط ACEA بر اساس عملکرد آنها (به عنوان مثال، فشار روغن، دمای روغن و غیره) رتبه بندی می شوند. در مورد A3/B3، C3 مخفف سه حرفی است.

روغن مخصوص ژنراتور
 
دسته بندیسال معرفیشرح خدمات موتور 
CF1994

در نظر گرفته شده برای موتورهای خارج از جاده که از سوخت حاوی بیش از 0.5٪ گوگرد استفاده می کنند. کنترل را فراهم می کند:

  • رسوبات پیستون
  • خراش پیستون، رینگ و آستر
  • سایش و خوردگی یاتاقان های حاوی مس

این دسته خدمات در 30 دسامبر 2010 متوقف شد.

 
CF-21994

برای موتورهای دیزل 2 زمانه در نظر گرفته شده است. کنترل را فراهم می کند:

  • رسوبات پیستون
  • خراشیدن سیلندر و صورت حلقه
  • سایش و خوردگی یاتاقان های حاوی مس

این دسته خدمات در 31 آگوست 2009 متوقف شد.

 
CF-41991

در نظر گرفته شده برای موتورهای دیزلی با سرعت بالا، 4 زمانه، در بزرگراه، مطابق با استانداردهای آلایندگی 1991. کنترل را فراهم می کند:

  • رسوبات پیستون
  • خراش پیستون، رینگ و آستر
  • خوردگی و سایش یاتاقان های حاوی مس
  • مصرف روغن
  • پوشیدن حلقه و آستر
  • غلیظ شدن روغن در اثر دوده

این دسته خدمات در 30 ژوئن 2008 متوقف شد.

 
CG-41995

در نظر گرفته شده برای دیزل های 4 زمانه با سرعت بالا که در کاربردهای داخل و خارج از بزرگراه ها و از سوخت هایی با گوگرد کمتر از 0.5 درصد استفاده می شود. به ویژه برای موتورهایی که استانداردهای آلایندگی 1994 را رعایت می کنند.

این طبقه‌بندی علاوه بر کنترل پارامترهای فهرست‌شده برای روغن‌های CF-4، کنترل بیشتری بر موارد زیر ارائه می‌کند:

  • مسدود شدن فیلتر روغن به دلیل دوده
  • غلیظ شدن روغن در اثر اکسیداسیون
  • سایش قطار سوپاپ
  • کف کردن

این دسته خدمات در 31 آگوست 2009 متوقف شد.

 
CH-41998

در نظر گرفته شده برای دیزل های 4 زمانه با سرعت بالا مطابق با استانداردهای انتشار EPA 1998 ایالات متحده و با استفاده از سوخت هایی با گوگرد کمتر از 0.5٪.

این طبقه‌بندی علاوه بر کنترل پارامترهای فهرست‌شده برای روغن‌های CG-4، کنترل بیشتری بر موارد زیر ارائه می‌کند:

  • از دست دادن ویسکوزیته در اثر برش
  • لجن
  • نوسانات نفت
 
CI-42002

در نظر گرفته شده برای موتورهای دیزل 4 زمانه با سرعت بالا مطابق با استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای EPA ایالات متحده در سال 2004 در بزرگراه اجرا شده در سال 2002. فرموله شده برای حفظ دوام موتور در جایی که از EGR استفاده می شود. در نظر گرفته شده برای استفاده با سوخت هایی که گوگرد کمتر از 0.5٪ دارند.

این طبقه‌بندی علاوه بر کنترل پارامترهای فهرست‌شده برای روغن‌های CH-4، کنترل بیشتری از موارد زیر را فراهم می‌کند:

  • قابلیت پمپاژ در دمای پایین
  • سازگاری الاستومری
  • ویسکوزیته با دمای بالا/برشی بالا
 
CI-4 Plus2004

تمام الزامات CI-4 را برآورده می کند، اما شامل افزایش مقاومت در برابر غلیظ شدن روغن ناشی از دوده و افزایش پایداری برشی است.

 
CJ-42006

در نظر گرفته شده برای موتورهای دیزل 4 زمانه با سرعت بالا که استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای EPA در بزرگراه 2007 ایالات متحده را دارند.

این طبقه‌بندی علاوه بر کنترل پارامترهای فهرست‌شده برای روغن‌های CI-4، کنترل بیشتری از موارد زیر را فراهم می‌کند:

  • خاکستر سولفاته، فسفر و گوگرد
 
CK-42017

در نظر گرفته شده برای موتورهای دیزل 4 زمانه با سرعت بالا که استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای EPA در بزرگراه 2007 ایالات متحده را دارند.

این طبقه‌بندی علاوه بر کنترل پارامترهای فهرست‌شده برای روغن‌های CJ-4، کنترل بیشتری از موارد زیر را فراهم می‌کند:

  • هوادهی روغن موتور
  • اکسیداسیون روغن موتور
  • از دست دادن ویسکوزیته در اثر برش
 
FA-42017

در نظر گرفته شده برای برخی از موتورهای دیزلی 4 زمانه با سرعت بالا که استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای EPA ایالات متحده در بزرگراه 2017 را دارند. این طبقه‌بندی مزایای مشابه روغن‌های CK-4 را ارائه می‌کند، اما همچنین با معرفی روغن‌هایی با دمای بالا/ویسکوزیته برشی بالا نسبت به روغن‌های CK-4، مزایای مصرف سوخت را برای موتورهای سنگین فراهم می‌کند.

 

ایمنی در دیزل ژنراتور

ایمنی در دیزل ژنراتور چیست ؟ دیزل ژنراتور ها اضطراری بخش مهمی از مراکز تجاری و صنعتی هستند. آنها به عنوان

Read More »
منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید