انواع پوشش ژنراتور

پوشش را می توان به سه نوع تقسیم کرد: پوشش در برابر هوا )که بعضی اوقات به آن پوشش چسبناک گفته میشود(، پوششی صدا، و پوششی جادار.

محافظ در برابر آب و هوا

این نوع پوشش ها که به آن ها پوشش چسبناک نیز اطلاق می شود، می توانند دستگاه ژنراتور را محافظت و ایمنکنند، و معمولا درپوشی های قابل قفل شدن دارند. دریاچه های به کار رفته یا پنل های دارای سوراخ امکان تهویه و جریانهوای سرد را می دهند. میزان صدای بسیار ناچیزی از این نوع پوشش ها تولید می شود و بعضی اوقات ممکن است صدای لرزش نیز شنیده شود. این نوع پوشش ها گرما را در خود حبس نمی کنند و دما را بالاتر از دمای محیط نمی برند.

پوشش صدا

پوشش های کاهش صدا بر اساس سطوح مشخصی از کاهش صدا و درخه ی سطح صدای بیرونی توصیف می شوند.سطوح صدا باید در فاصله ی خاصی مشخصی شده و برای مقایسه سطوح صدا همه این میزان صداها باید به پایه یفاصله ی یکسانی تبدیل شوند. کاهش صدا به فضا و مواد نیاز دارد لذا اطمینان حاصل کنید که طرح کلی به کار رفته ایدستگاه شامل اطلاعات متناسب با پوشش صدا باشد.در حالی که بعضی از این طرح های پوششی امکان عایق بندی جهت حفظ گرما از خود نشان می دهند، این مساله هدف اصلی طرح نیست. اگر باید در صورت بالاتر رفتن دما از دمای محیط پیرامون از دستگاه مراقبت شود، به پوششی جادارنیاز است.

ژنراتور ها کانوپی دار

پوشش کامل

این واژه گستره ی وسیعی از پوشش هایی را که بر اساس سفارش مشتری های انفرادی ساخته شده اند را دربرمی گیرد. این پوشش ها معمولا شامل کاهش صدا، ابزار تغییر و بررسی نیرو، صاعقه، سیستمهای اطفاء حریق، مخزنسوخت، و دیگر امکانات می شوند. این نوع پوشش ها به عنوان یک واحد جداگانه و یا به عنوان بخشی از دستگاه که دارایدرهای بزرگ و پنل های جدا شونده به منظور دسترسی به سرویسی تعبیه شده اند وجود دارند. این پوشش ها را می توان با توانایی عایق سازی و گرمایش به وجود آورد.

پوشش در مناطق ساحلی

مساله ی دیگری که در ارتباط با پوشش باید به آن توجه داشت قرار داشتن دستگاه در مناطق ساحلی است. منطقهای ساحلی محدوده ای در فاصله ی شصت مایلی )در حدود ۹۵ کیلومتر( از محیطی با آب شور است. در این مناطق پوششهای استیلی، حتی در صورتی که از مخازن سوخت و پایه های پوشانده شده استفاده شود، در برابر فرسایش بر دلیل تاثیراتآب شور آسیب پذیرتر هستند. در این مناطق استفاده از پوشش های دستگاه مولد آلومینیومی و پوشش های کناری )درصورت امکان( توصیه می شود.
نکته: به دلیل توصیه می شود پوشش های خارجی )به خصوص پوشش صدا( درون ساختمان ها به کار نروند. اولاین که پوشش صدا از قابلیت محدود کردن پروانه ای اضافی جهت دستیابی به کاهش صدا از طریق جلوگیری ازتهویه استفاده می کند. لذا هیچگونه امکان محدود سازی برای معابر هوا، دریچه ها، و یا دیگر ابزاری که ایجاد محدودیت خواهند کرد باقی نخواهد ماند. دوم این که سیستم های اگزوز پوشش های خارجی لزوما سیستم های پلمپی نیستند، بدین معنی که به جای بست های لبه آهنی و یا ریسمانی، در این سیستم ها از لولا های انبری و ضد سر خوردگی استفاده شده است. این بست های انبری به اگزوز این امکان را می دهند که به داخل اتاق نفوذ صدا کند.